Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Some trees flourish, others die?": příležitosti a problémy vzniku videoherního kánonu.
BRIXÍ, Václav
Diplomová práce se pokusí vstoupit do aktuálních diskuzí, spjatých s vnímáním videoher jako umění. Autor práce se zaměří především na problematiku vzniku videoherního kánonu, a bude sledovat vývoj tohoto zábavního průmyslu směrem k čím dál silnější institucionalizaci recepce a hodnocení videoher. Tento vývoj bude zkoumat jednak v kontextu odborném, pozornost bude věnována například vzniku univerzitních pracovišť a odborných monografií o historii videoher. Současně se autor zaměří i na neakademické strategie vytváření hodnot, například na fungování každoročních The Game Awards, nebo na snahu o ustálení normativního žánrového systému tvorby a hodnocení videoher z řad herních vývojářů, žurnalistů i rodící se kritiky. Metodologicky bude práce vycházet z teorie kánonu jiných uměních, se zvláštním zřetelem k vývoji filmového kánonu jako příkladu ustálení nového umění a jeho institucionalizace během 20. století.
Twitch: Interaktivní dílna, kavárna či billboard?
BRIXÍ, Václav
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je analýza vybraného internetového portálu pro živá vysílání. Důraz je kladen na podrobný popis fenoménu live streamingu v kontextu jeho největšího zastupitele, platformy Twitch.tv. Práce nejprve detailně popisuje základní koncepty a funkce platformy v celé její šíři. Autor se posléze věnuje na základě zvolené metody stratifikaci zastoupených tvůrců do tří archetypálních kategorií. Práce se zaobírá především otázkou interaktivity, která je pro live streaming stěžejní a definuje jej ve všech jeho podobách. Na základě toho je na stránkách jednotlivých kapitol interpretován streaming coby umělecká činnost a platforma samotná jako uměle vytvořený sociální prostor vhodný ke snadné sebeprezentaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.