Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas dětí se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky se zaměřením na sportovní a pohybové aktivity
BRŮŽKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá volným časem dětí se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky se zaměřením na sportovní a pohybové aktivity. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Úvodní pasáže teoretické části vymezují pojem zrakové postižení, představují jeho klasifikační systémy a popisují specifika pojící se s dobou jeho vzniku a s dítětem se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky. Navazující kapitoly přibližují čtenáři pojem volný čas, jeho funkce a typy zájmových činností, jež jsou vhodné pro děti se zrakovým postižením. Závěrečné kapitoly se soustředí na přínos pohybových a sportovních aktivit a na pohybové aktivity vhodné pro děti se zrakovým postižením. Poslední kapitola věnuje pozornost organizacím podporujícím sport a pohyb dětí se zrakovým postižením. Praktická část směřuje k naplnění výzkumného cíle, kterým je zjistit možnosti a překážky trávení volného času dětí se zrakovým postižením s profilací na pohybové a sportovní aktivity v průběhu povinné školní docházky. Pro dosažení výzkumného cíle je uplatněn smíšený typ výzkumu. Kvantitativní data jsou nashromážděna pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 208 rodičů dětí se zrakovým postižením. Data dotazníkového šetření jsou analyzována základními statistickými postupy třídění první úrovně a jsou prezentována v jednotlivých tabulkách a grafech. Pro zvýšení výpovědní hodnoty výsledků dotazníku jsou se třemi dětmi se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky vedeny polostrukturované rozhovory. Výsledky výzkumu poukázaly na nedostatečné podmínky pro realizaci pohybově orientovaných volnočasových aktivit dětí se zrakovým postižením v neformálním vzdělávání, a také na nepřipravenost trenérů pohybových aktivit na práci s touto cílovou skupinou. Z výsledků též vyplynulo, že učitelé tělesné výchovy, rodinní příslušníci a vrstevníci děti se zrakovým postižením ve sportu nejvíce podporují. Bakalářská práce může posloužit pro optimalizaci podmínek vykonávání pohybových aktivit dětí se zrakovým postižením a může přispět ke zvýšení povědomí o dané problematice ve společnosti.

Viz též: podobná jména autorů
1 BRŮŽKOVÁ, Alena
6 Brůžková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.