Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svéprávnost a opatrovnictví z pohledu klientů a odborné veřejnosti
BOROVSKÁ, Kateřina
Pro svou diplomovou práci jsem si zvolila téma Svéprávnost a opatrovnictví z pohledu klientů a odborné veřejnosti. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou část. V teoretické části práce jsou uvedeny informace o svéprávnosti, institutu opatrovnictví a také o osobě opatrovníka. Institutu opatrovnictví je v teoretické části věnován poměrně velký prostor a jsou zde uvedeny informace například o opatrovnickém řízení, o výběru osoby opatrovníka, ale také o právech a povinnostech opatrovníka či o kontrole jednotlivých opatrovníků. Jsou zde zmíněny také další vybrané instituty občanského zákoníku, které mohou být nápomocné osobám s mentálním postižením, aniž by jim byla omezena jejich svéprávnost. V teoretické části je také věnován prostor důležitému tématu, jímž jsou lidská práva a to jak obecným pramenům lidských práv, tak i pramenům práv osob s mentálním postižením. Dále je v teoretické části práce ještě velmi stručně zmíněna charakteristika osob s mentálním postižením, a etiologie mentálního postižení. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu, jenž byl zpracován kvalitativní strategií výzkumu. Data byla získávána metodou dotazování a technikou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor představovaly osoby s mentálním postižením, jež jsou omezeny ve svéprávnosti a také zástupci odborné veřejnosti, kteří se nějakým způsobem zabývají institutem opatrovnictví a denně se s touto problematikou setkávají v rámci své profese. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak klienti s mentálním postižením a zástupci odborné veřejnosti vnímají institut opatrovnictví a záležitosti s ním spojené. Dále bylo v rámci výzkumu zjišťováno, zda klienti vědí, jakou roli zastává opatrovník v jejich životě či zda znají svá práva a povinnosti. V neposlední řadě pak byly zmapovány názory odborné veřejnosti na roli opatrovníka v klientově životě a také zkušenosti odborné veřejnosti s uplatňováním vybraných práv a povinností klientů. Na základě výsledků výzkumu bylo zjištěno, jak klienti i odborná veřejnost vnímají institut opatrovnictví, jak se dívají na práva a povinnosti klientů i opatrovníků, jak moc je dle nich výkon opatrovnické funkce náročný a v neposlední řadě také jakou roli by měl opatrovník zastávat v opatrovancově životě.
Motivace k využívání sociálních sítí u žáků na druhém stupni základní školy v Blatné.
BOROVSKÁ, Kateřina
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma Motivace k využívání sociálních sítí u žáků na druhém stupni základní školy v Blatné. Tato práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou část. V teoretické části práce uvádím informace o historii sociálních sítí, ale také různé druhy sociálních sítí, ať už těch co se používají pouze v České republice, nebo i těch celosvětových. Nejvíce prostoru věnuji sociální síti Facebook, k níž se váže i můj výzkum. V teoretické části se také zabývám pojmem motivace a to jak obecně, tak i v souvislosti se sociálními sítěmi. V neposlední řadě zde uvádím i možná rizika spojená s využíváním sociálních sítí. Výzkumná část této bakalářské práce je zpracována kvalitativní strategií výzkumu. Jako způsob zpracování dat je zde využita technika analýzy dokumentů. Analyzovala jsem slohové práce žáků jedné osmé třídy základní školy. Cílem mé práce je zjistit, jaká je motivace k využívání sociálních sítí u dětí staršího školního věku. Konkrétně jsem zkoumala jaká je motivace k využívání sociální sítě Facebook u žáků Základní školy Jana Ámose Komenského v Blatné. Z výsledků práce vyplynulo, že někteří žáci mají pocit, že jim Facebook nic nepřináší a spíše na něm tráví čas, když nemají co dělat, jiní zase uvádějí, že je pro ně Facebook zdrojem informací a využívání této sociální sítě jim dává mnoho. Žáci využívají služby a aplikace, které jim Facebook nabízí a sdílí zde osobní informace. Z výsledků práce dále vyplynulo, že žáci využívají Facebook kvůli zlepšování nálady. Facebook je žáky navštěvován také proto, že je to v dnešní době velmi moderní prostředek komunikace. Ve výsledcích práce se objevují informace o subjektivním množství stráveného času na Facebooku a také informace o postoji k této sociální síti. Někteří žáci mají k Facebooku kladný vztah, někteří negativní a jiní neutrální popřípadě ambivalentní. Žáci Facebook používají především jako prostředek komunikace s přáteli, ale i s dalšími lidmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.