Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
POHLED NA TECHNOPARTY CZECHTEK ZE STRANY PŘÍZNIVCŮ TECHNO A POLICISTŮ
BALKOVÁ, Ivana
Technoparty CzechTek je největší festival elektronické hudby v České republice. Tato akce je typická pro mladou populaci, která nechce být součástí konzumní společnosti. Tato hudba je pro ně způsob, jak vyjádřit svou svobodu. Většina společnosti však ideologii této kultury nechápe a nesouhlasí s ní. V roce 2005 proběhl na této akci policejní zásah, při kterém došlo k mnoha zraněním na obou stranách. Ve společnosti tato akce vyvolala debatu o zákonnosti podobných akcí, o oprávněnosti policejního zásahu a o subkultuře techno vůbec. Ve svém životě se pohybuji mezi různými sociálními skupinami. Na jedné straně přicházím do kontaktu s lidmi, kteří se přibližují alternativním kulturám, na straně druhé s lidmi z řad policistů. Nabídla se tedy myšlenka zkonfrontovat názory obou stran a vytvořit tak z nestranné pozice objektivní náhled na aspekty s danou kauzou související. Lákavost tohoto tématu spatřuji v tom, že o problematice technoparty CzechTek a subkultuře techno vůbec nebylo zatím sepsáno mnoho ucelených prací mapujících tuto oblast. Toto téma se pro mě proto stalo velkou výzvou, jak poodhalit podstatu tohoto fenoménu a především cestou, jak toto neobvyklé a jistě poněkud kontroverzní téma přiblížit široké veřejnosti, neboť toto téma je v naší společnosti stále aktuální. Výzkum byl proveden mezi příznivci techno a pořádkovou jednotkou správy jihočeského kraje. Všichni respondenti byli přímými účastníky technoparty CzechTek 2005. Otázky se týkaly především mediálního a politického vlivu, dále pak drogové problematiky. Názory obou zúčastněných stran byly zjišťovány prostřednictvím dotazníků. První hypotéza potvrdila, že média ovlivnila nazírání veřejnosti na problematiku technoparty. Druhá hypotéza potvrdila, že subkultura techno je vnímána jako prodrogová. Byla potvrzena i třetí hypotéza, že účastnící vnímají kauzu jako politicky ovlivněnou.
Způsoby využití zooterapie ve školských zařízeních
BALKOVÁ, Ivana
Zooterapie je metoda založená na pozitivní interakci mezi zvířetem a člověkem. Kontakt se zvířaty se osvědčil při léčbě poruch pozornosti a komunikace, u nemocných, či psychiatrických pacientů, seniorů, smyslově, mentálně či tělesně handicapovaných osob, ale i u zdravých jedinců. Používanými metody jsou Aktivity za asistence zvířat, Terapie za asistence zvířat a Edukace za asistence zvířat. Zooterapie ve školských zařízeních má kladný vliv na sociální vztahy a učení, rozvíjí slovní zásobu, paměť, emoce, podporuje samostatnost, působí také na fyzickou stránku dítěte. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat způsoby využití zooterapie ve školských zařízeních v rámci českobudějovického regionu. Pro tento výzkum byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Sběr dat probíhal technikou zúčastněného pozorování, polostandardizovaného rozhovoru, analýzy dokumentů a fotodokumentace. Z pilotního výzkumu vzešlo celkem 9 zařízení. Výsledky ukázaly, že nejvyužívanějšími zvířaty jsou psi a koně. Zooterapie se nejčastěji děje formou návštěvního programu, metodou AAA. Metoda AAE se příliš nevyužívá, přestože jde o školská zařízení. Převážně je zooterapie praktikována u osob s postižením. Z hlediska profesionality je více propracována oblast canisterapie. Zooterapie je poskytována pravidelně. Financování je zajištěno granty, projekty, dotacemi, sponzory, rodiči. Zaměstnanci školských zařízení nemají příliš povědomí o oblasti zooterapie. Legislativně je zooterapie ošetřena zejména smlouvou mezi zařízením a poskytující organizací. Z výsledků výzkumu vyplývají následující hypotézy: H1: {\clqq}Jedinými poskytovateli zooterapie ve školských zařízeních v rámci českobudějovického regionu je o. s. Hafík, o. s. Koníček a o. s. Arpida``. H2: {\clqq}Školská zařízení v českobudějovickém regionu nemají podmínky pro rezidentní formu zooterapie``. Tato práce může sloužit jako informační zdroj pro odborníky, zooterapeuty, ale i laickou veřejnost. Všechny informace jsou uspořádány do rejstříku způsobu využití zooterapie ve školských zařízeních.

Viz též: podobná jména autorů
2 Bálková, Irena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.