Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pelichání na ekonomiku chovu slepic
AMEROVÁ, Veronika
Chov drůbeže je velmi významnou oblastí zemědělské výroby. Jeho význam roste i v souvislosti globálního trhu s těmito produkty. Velice důležitou složkou je rovněž produkce vajec. Po období neustálého růstu výroby v průběhu 80 a 90 let 20. století nastává stagnace a pokles výroby vajec. Dovozy konzumních vajec za dumpingové ceny a nesrovnatelně horší podmínky podnikání v rámci evropského trhu vážně ohrožují budoucnost producentů vajec v tuzemsku. Cílem každého chovatele slepic pro produkci vajec je maximální úspora nákladů. Významným nástrojem k dosažení tohoto cíle je i využití nosnic po co nejdelší dobu, tedy po přepelichání ještě ve druhém snáškovém cyklu. Tento způsob přináší hlavně úsporu nákladů na pořízení kuřic. I když je snáška ve druhém cyklu nižší, snesená vejce jsou průkazně větší a těžší. Jakékoliv zlepšení v kterékoliv fázi výroby vajec, které přinese snížení vlastních nákladů výroby vajec je žádoucí. Byl proveden pokus, kde je porovnávána nákladovost výroby vajec u nosnic za použití přepelichání s nákladovostí výroby vajec u chovu nosnic klasickým způsobem, abychom mohli vyhodnotit ekonomický přínos řízeného přepelichání nosnic. Pro ověřování byly použity kuřice ISA Brown. Cílem bylo ověřit vliv přepelichání slepic a jejich užitkovost v druhém snáškovém cyklu. Zaměřila jsem se na ekonomické výsledky výroby vajec tj. průměrnou užitkovost, nákladovost a realizační ceny vajec. Z dosažených výsledků můžeme vyvodit následující závěr. Řízené přepelichání nosnic je bezesporu významným ekonomicky přínosným nástrojem ke snižování výrobních nákladů vajec. Oproti normálnímu snáškovému cyklu byl během tříletého období dosažen u přepelichání zisk o 617 414 Kč vyšší. Tohoto zisku bylo dosaženo především snížením nákladů na zástav kuřic, který proběhl pouze dvakrát za tříleté období a snížením nákladů za krmivo a čištění haly s dezinfekcí.
Diverzifikace výroby a strategie podniku
AMEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je napsána na společnost, která patří do největší světové skupiny výrobců osobních automobilů a lehkých nákladních vozidel. V průběhu 90. let dvacátého století a opět na začátku 21. století se koncern dostal do špatné ekonomické situace. Prostředkem pro její řešení bylo rozhodnutí o prodeji 51% podílu společnosti investorovi - investiční společnosti, která se velmi významně odlišuje svými cíli. Původní mise společnosti byla podpora prodeje vozů koncernu (růst hodnoty skupiny), minimalizace nákladů a maximalizace tržního podílu. Cílem nového investora je maximalizace hodnoty společnosti a zhodnocení kapitálu. Předmětem této diplomové práce je poskytnout strategickou analýzu, předefinování obchodních strategií jednotlivých strategických obchodních jednotek v souladu s novými potřebami a požadavky v návaznosti na vstup nového investora.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.