Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání pomoci v ošetřovatelství
ALEČKA, Anna
Současný stav: Uchazeči o studium všeobecné sestry často vyjadřují svoji motivaci ke studiu tím, že chtějí pomáhat lidem, proto je v ošetřovatelství velmi důležité navázaní dobrého vztahu sestry s klientem. Sestra musí klienta při poskytování ošetřovatelské péče vnímat jako osobu s individuálními bio-psycho-sociálními potřebami. Na základě rozpoznání potřeb klienta může cíleně klientovi pomoci uspokojovat tyto potřeby během poskytování ošetřovatelské péče. Jelikož pomoc vnímá každý člověk jiným způsobem, považuji proto za důležité věnovat se této problematice: ,,Vnímání pomoci v ošetřovatelství" jak z pohledu klienta tak z pohledu odborníků, kteří tuto péči poskytují, tudíž tato problematika bude obsahem mého výzkumného šetření. Cíl výzkumu: Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak je pomoc vnímána z pohledu klientů, kteří jsou jejími příjemci, a jak je pomoc vnímána z pohledu sester, které ji poskytují. K těmto cílům byly stanoveny dvě výzkumné otázky. Jaký význam má pomoc pro klienty, kterým poskytují ošetřovatelskou péči sestry? Dále jaký význam má pomoc pro sestry v ošetřovatelství, během poskytování ošetřovatelské péče klientovi.? Metodika: Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda sběru a analýzy dat. Kvalitativní metoda byla realizována formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly dobrovolné a anonymní. Sběr dat pro výzkumné šetření probíhal v Domažlické nemocnici a. s. na standardním interním lůžkovém oddělení. Kategorizace dat byla zpracována pomocí otevřeného kódování metodou ,, tužka a papír" (Bartlová et al.,2008). Poté byly kategorie uspořádány do grafických schémat v programu SmartArt. Výsledky: Z výzkumného šetření vyplývá, že pomoc je součástí a podstatou ošetřovatelské péče, kterou sestry poskytují klientům. Pomoc je vnímána jak z pohledu klientů tak z pohledu sester jako činnost, která vede uspokojení nebo vyřešení konkrétního problému. Význam pomoci v ošetřovatelství je pro sestry a klienty velmi důležitý. Pomoc, kterou sestry poskytují klientům a klienti jsou jejími příjemci,se odehrává během poskytování ošetřovatelské péče neustále. Prostřednictvím vzájemné komunikace mezi sestrou a klientem dochází k uskutečňování pomoci. Tato komunikace spočívá pouze v nabídce pomoci ze strany sester, ale nedochází ve většině případů k objednávce ze strany klienta. Z dosažených informací je zřejmé, že nedochází ke vztahu mezi klientem a sestrou, který má předem stanovené hranice, cíl, průběh a závěrečné hodnocení stanoveného cíle. Pomoc, která je uskutečňována, je však hodnocena pouze ze strany příjemců pomoci, klientů. Pomoc, kterou sestry poskytují nehodnotí žádným způsobem, to znamená, že nepátrají potom, zda pomoc byla přínosná a zda splnila očekávání příjemce pomoci. Je však zajímavé, že klienti, hodnotí pomoc poskytovanou sestrami ve většině případů kladně a jsou jejími ochotnými příjemci. Závěr: Z dosažených výsledků vyplývá, že pomoc je součástí ošetřovatelství, kdy hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak je pomoc vnímána v ošetřovatelství. Pomoc hraje během poskytování ošetřovatelské péče významnou roli jak pro sestry tak pro klienty. V ošetřovatelství se pomoc odehrává neustále. K interakci mezi klientem a sestrou dochází prostřednictvím komunikace, která vede k uskutečňování pomoci. Bakalářská práce by měla sloužit k rozšíření vědomostí sester o poskytování a vnímání pomoci v ošetřovatelství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.