Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání seniorů generací ve věku od 15 do 50 let
ABRMANOVÁ, Adéla
Zpracovala jsem diplomovou práci ?Vnímání seniorů generaci ve věku od 15 do 50 let.? Nyní bych Vám ji ve stručnosti představila. Téma je podle mě velmi aktuální a týká se celé naší společnosti. S postupujícím stárnutím populace a finanční situací státu bude stále aktuálnější. V současnosti se hodně mluví o názoru mladých lidí, kteří vidí v seniorech pouze zátěž pro ekonomiku státu a pro společnost. Mladí lidé si myslí, že senioři žijí na jejich úkor. Práce je členěna na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji v jednotlivých kapitolách současnou situaci a základní pojmy týkající se problematiky. Vysvětluji, kdo je senior, jaké postavení měl ve společnosti a v rodině v historii a jaké má dnes. Zabývám se problematikou stárnutí a změnami chování člověka po odchodu do důchodu. Popisuji, co všechno může ovlivňovat vnímání seniorů společností. Zabývám se mezigeneračním sporem a solidaritou mezi jednotlivými generacemi. V praktické části jsem provedla dotazníkový výzkum u generace 15-50 let, jehož cílem bylo zjistit názory mladých lidí na seniory. Výsledky dotazníkového výzkumu jsem vyhodnotila, zpracovala a zapsala do praktické části práce. Své výsledky jsem porovnala a diskutovala s jinými autory. Zvolila jsem dva cíle práce. Hlavním cílem mé práce bylo nastudovat a přehledně zpracovat danou problematiku. Druhým cíle bylo zjistit pomocí dotazníkového šetření reálné vztahy mezi mladšími generacemi a seniory, zmapovat názory a postoje mladších generace k seniorům a ke stáří obecně a tyto výsledky zpracovat, aby byly přístupné a přehledné i pro širokou veřejnost. Práce by mohla sloužit jako odborná literatura, je zde uceleně zpracována problematika vztahů mladé a staré generace a stáří. Tato práce by mohla mít přínos pro celou společnost. Měli by si ji přečíst všichni členové ve společnosti, mohou zde získat mnoho nových informací a zajímavých názorů, na základě toho by mohli změnit své názory a pohled na generaci seniorů. Práce by tak mohla přispět k podpoře mezigenerační solidarity, která se podle mého názoru ve společnosti nachází, ale postupně se začíná vytrácet.
Analogy (náhražky) některých potravin - sýry, cukrovinky. Jejich označování a nabízení v distribuční síti. Informovanost prodejců i spotřebitelů (včetně provozovatelů stravovacích služeb).
ABRMANOVÁ, Adéla
Název bakalářské práce je Analogy (náhražky) některých potravin- sýry, cukrovinky. Jejich označování a nabízení v distribuční síti. Informovanost prodejců i spotřebitelů (včetně provozovatel stravovacích služeb). Toto téma jsem si zvolila, protože mě zaujalo a chtěla jsem se o něm dozvědět více informací. Na začátku práce vysvětluji, co je to analog neboli náhražka potraviny. Analogem potraviny se myslí nový druh potraviny, který je bezpečný a zdravotně nezávadný. Jelikož mám práci zaměřenou především na náhražky sýrů a cukrovinek, rozepisuji se o historii, výrobě a rozdělení sýrů. V práci objasňuji, co si představit pod pojmem analog sýrů, jak se liší složení pravého sýra a jeho analogu. Uvádím zde také, jak můžeme náhražku sýra poznat. Protože se moje práce nezabývá pouze náhražkami sýrů, píši o náhražkách cukrovinek, zejména čokolády. Uvádím druhy cukrovinek. Opět se zmiňuji o historii čokolády a druzích čokolády. Popisuji složení pravé čokolády, čokolády s ekvivalentem a imitace čokolády. V další kapitole, která se jmenuje označování a nabízení analogů v distribuční síti uvádím, jak musí být podle legislativy označen každý potravinový výrobek a jaké potraviny je zakázáno uvádět do oběhu. Informuji také, o tom jaký název může mít potravinová náhražka, aby nedošlo ke klamání spotřebitel. Velmi důležitá kapitola se týká klamání spotřebitele, což souvisí s označováním a nabízením náhražek potravin. Nejdůležitějším cílem této práce je poskytnout spotřebiteli takové informace, díky kterým se bude snáze orientovat v oblasti náhražek potravin. Dalším velmi důležitým cílem mé práce je, vyzkoumání míry informovanosti jak spotřebitelů, tak prodejců, ale i provozovatelů stravovacích služeb, pomocí dotazníkového šetření nebo pomocí rozhovorů. Cílem je také seznámit spotřebitele prostřednictvím této práce s výsledky tohoto výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.