Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The assessment of occupational stress and quality of life in teachers of the 2nd level of elementary schools
Šušoliaková, Oľga ; Šmejkalová, Jindra (vedoucí práce) ; Hrubá, Drahoslava (oponent) ; Provazníková, Hana (oponent)
(in Czech language) Hodnocení pracovní psychické zátěže a kvality života učitelů 2. stupně základních škol Úvod: Problematika posuzování pracovně psychické zátěže patří ke klíčovým otázkám ochrany veřejného zdraví Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit pracovní psychickou zátěž u učitelů 2. stupňů základních škol (ZŠ) standardní dotazníkovou metodou s vyšetřením slinného kortizolu. Dalším záměrem bylo zhodnotit kvalitu života (KŽ) učitelů. Metodika: Provedli jsme anonymní dotazníkové šetření (průřezová studie) u 142 učitelů 2. stupně ZŠ (sledovaný soubor) a 136 hasičů (srovnávací soubor). Míru pracovního stresu jsme hodnotili pomocí Meisterova dotazníku. Subjektivně percipovaný stres jsme následně objektivizovali stanovením slinného kortizolu. Pro posouzení kvality života jsme použili zkrácenou verzi dotazníku WHO QoL- BREF 26. Výsledky: Naše šetření prokázalo, že učitelé vnímají míru pracovní psychické zátěže hůře než hasiči. Provedená klasifikace psychické zátěže prokázala, že učitelé dosahují stupně 2 (může docházet k dočasnému ovlivnění zdraví), hasiči stupně 1. Vyšetření slinného kortizolu zcela odpovídalo výsledkům zjištěným dotazníkovou metodou. Dosažené diurnální křivky kortizolu (ranní hodnoty, večerní hodnoty, plocha pod křivkou) byly ve všech případech u učitelů signifikantně vyšší než u...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.