Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tlumiče odpružení závodních vozidel
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavit přehled výrobců na trhu v oblasti sportovních tlumičů dle jednotlivých disciplín. Dále popisuje vlivy základních nastavovacích prvků tlumiče na závislosti tlumící síly a rychlosti tlumiče. Vytváří přehled využívaných zvláštních prvků u tlumičů ovlivňující charakteristiku tlumiče. S využitím čtvrtinového modelu nahrazující off-road vozidlo kategorie T1 zobrazuje vlivy změn jednotlivých parametrů odpružení jako jsou hmotnost odpružené a neodpružené hmoty, tlumení a pružení pneumatiky, koeficient tlumení tlumiče a koeficient tuhosti pružiny. Nakonec jsem vyhodnotil optimální charakteristiky tlumiče s ohledem na dynamickou sílu pod kolem vozidla a zrychlení odpružené hmoty.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Tlumiče odpružení závodních vozidel
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavit přehled výrobců na trhu v oblasti sportovních tlumičů dle jednotlivých disciplín. Dále popisuje vlivy základních nastavovacích prvků tlumiče na závislosti tlumící síly a rychlosti tlumiče. Vytváří přehled využívaných zvláštních prvků u tlumičů ovlivňující charakteristiku tlumiče. S využitím čtvrtinového modelu nahrazující off-road vozidlo kategorie T1 zobrazuje vlivy změn jednotlivých parametrů odpružení jako jsou hmotnost odpružené a neodpružené hmoty, tlumení a pružení pneumatiky, koeficient tlumení tlumiče a koeficient tuhosti pružiny. Nakonec jsem vyhodnotil optimální charakteristiky tlumiče s ohledem na dynamickou sílu pod kolem vozidla a zrychlení odpružené hmoty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.