Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Avion - kavárna, která není, ale bude
Humel, Barbara ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Tato práce se zabývá specifickými vlastnostmi regionu Těšínské Slezko s ohledem na kulturní (a především divadelní) činnost. Popisuje dějiny a postavení početné polské komunity, která na tomto území žije. Věnuje se amatérské i profesionální kultuře. V oblasti profesionální kultury se zaměřuje na polskou scénu Těšínského divadla a loutkové divadlo Teatr lalky Bajka. Zvláštní pozornost pak věnuje pořadu Kavárna Avion, která není, jehož tématem jsou úskalí, ale také půvaby mnohonárodnostního soužití, které je pro tento region typické. Pořád si získal značnou oblibu a významnou měrou přispěl k narovnávání vztahů mezi národnostními skupinami v regionu. Nejsem ani historička ani teoretička umění. Mým cílem proto není napsat vyčerpávající studii, ale přiblížit roli divadla v regionu, který je neprávem stranou zájmu, a to i na základě svých ryze osobních zkušeností.
Od Shakespeara ke kašpárkovi
Khomová, Veronika ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Snahou této práce je porovnat hereckou tvorbu pro dospělé a dětské publikum jak v hereckém divadle, loutkovém divadle, tak i v divadle herce a loutky. Autorka vychází kromě odborné literatury především z vlastní zkušenosti ze školy a ze zkušenosti z Naivního divadla Liberec, kde je momentálně v angažmá. Zabývá se skladbou divadelní inscenace, motivací dospělého diváka jít do divadla, stručnou historií diavala pro děti, průběhem estetického vnímání dětí a pohádkou a její dramatizací. Dále se zamýšlí nad pojmem loutka a stručně shrnuje historii českého loutkového divadla a historii divadla herece a loutky. Práce je doplněna i o dva rozhovory s dlouholetými profesionály z divadla pro dospělé a pro děti.
Improvizace
Fiala, Richard ; Krobot, Miroslav (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Pokusil jsem se shrnout své teoretické i praktické poznatky o improvizaci, jakožto způsobu herecké tvorby, metody dramatické výchovy a pohledu na divadlo. I když jsem se snažil o objektivnost, neubránil jsem se dát najevo své zaujetí improvizací alespoň implicitně. A vlastně s tímto cílem jsem se do psaní této práce pustil - aby u čtenáře vzbudila zájem o improvizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.