Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategické možnosti ve vinařství v České republice
Šperková, Radka
Tato disertační práce se zabývá odvětvím vinařství a jejím hlavním cílem práce je formulovat doporučení pro podniky působící ve zkoumaném odvětví a podniky, které o vstupu teprve uvažují. Výsledná doporučení vychází z analýz vnějšího prostředí, posouzení atraktivity vybraného odvětví a kompletního zmapování konkurence v odvětví. Na základě výsledků byly navrženy doporučení pro dva extrémní příklady podniků uvažujících o vstupu do odvětví. Pro mikropodnik to byl opatrný vstup s minimalizací vstupních investic, diferenciace produkce a následné pozvolné zvětšování tržního podílu. Pro středně velký podnik to znamená nutnost vysokých investic především do nákupu technologií a marketingu. Doporučení byla také navržena pro dva modelové příklady stávajících podniků. Mikropodnik by se měl soustředit na realizaci konzervativních strategií, mezi něž patří penetrace na trh, koncentrická diverzifikace a minimalizace nákladů, zatímco středně velký podnik na realizaci agresivních strategií, jako je vývoj nových výrobků, diverzifikace, zpětná, dopředná nebo horizontální integrace. V rámci práce také byla ověřena využitelnost modifikace statistické metody shlukové analýzy jako vhodného nástroje pro mapování konkurenčních skupin.
Strategické možnosti ve vinařství v České republice
Šperková, Radka
Tato disertační práce se zabývá odvětvím vinařství a jejím hlavním cílem práce je formulovat doporučení pro podniky působící ve zkoumaném odvětví a podniky, které o vstupu teprve uvažují. Výsledná doporučení vychází z analýz vnějšího prostředí, posouzení atraktivity vybraného odvětví a kompletního zmapování konkurence v odvětví. Na základě výsledků byly navrženy doporučení pro dva extrémní příklady podniků uvažujících o vstupu do odvětví. Pro mikropodnik to byl opatrný vstup s minimalizací vstupních investic, diferenciace produkce a následné pozvolné zvětšování tržního podílu. Pro středně velký podnik to znamená nutnost vysokých investic především do nákupu technologií a marketingu. Doporučení byla také navržena pro dva modelové příklady stávajících podniků. Mikropodnik by se měl soustředit na realizaci konzervativních strategií, mezi něž patří penetrace na trh, koncentrická diverzifikace a minimalizace nákladů, zatímco středně velký podnik na realizaci agresivních strategií, jako je vývoj nových výrobků, diverzifikace, zpětná, dopředná nebo horizontální integrace. V rámci práce také byla ověřena využitelnost modifikace statistické metody shlukové analýzy jako vhodného nástroje pro mapování konkurenčních skupin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.