Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inteligentní křižovatka
Škopková, Věra ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Forst, Libor (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvrhování průjezdů autonomních vozidel inteligentní křižovatkou. Jsou zde popsány existující návrhy na řešení tohoto problému, rozebrány různé přístupy, jak je možné k problému křižovatky teoreticky přistupovat, a je vybrán jeden konkrétní přístup, na jehož základě je navržen deklarativní model pro řešení problému křižovatky. Následně je tento model použit pro provedení teoretických experimentů, které testují propustnost a kvalitu cest v křižovatkách popisovaných různými grafy. Poté jsou tyto teoretické plány překládány na akce pro reálné roboty a spouštěny na nich. Je přitom sledována míra desynchronizace jednotlivých robotů a úspěšnost provádění těchto plánů z pohledu počtu kolizí. Jelikož přímé provádění teoretických plánů na reálných robotech není příliš úspěšné, jsou zde popsána vylepšení překladu jednotlivých akcí, s nimiž dokážou roboti plány provádět úspěšněji.
Logická hra založená na celulárním automatu
Škopková, Věra ; Trunda, Otakar (vedoucí práce) ; Chromý, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá využitím celulárního automatu pro vytvoření logické hry. Popisuje klady a zápory jednotlivých typů celulárních automatů a jejich potenciál pro použití v logické hře. Dále se věnuje podrobnému návrhu pravidel hry a tvorbě uživatelského rozhraní. Vytvořená hra podporuje jednorozměrné celulární automaty o dvou až deseti stavech a umí pracovat jak s klasickými, tak s totalistickými přechodovými funkcemi. Cílem hry je odhalit hodnoty buněk, které vygeneroval celulární automat, na základě pravidel přechodové funkce, která jsou hráči známa. Hra je velmi variabilní, nabízí uživateli herní i vizuální parametry, které lze měnit. Navíc hra poskytuje dva nástroje pro vytváření nových celulárních automatů. Prvním z nich je vizuální editor, ve kterém lze pohodlně vytvářet nové či upravovat stávající celulární automaty. Druhým je generátor, který je schopný nalézt pravidla a ohodnocení výchozí generace buněk, z nichž lze vygenerovat konkrétní obrazce.

Viz též: podobná jména autorů
2 Škopková, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.