|
Konstrukční návrh sekvenčního řazení vozidla
Šardický, Jakub ; Smolka, Josef (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rešerší současných sekvenčních převodovek a konstrukční přestavbou synchronní převodovky vozu Škoda Felicia 1,6 MPI na manuální sekvenční převodovku. Na základě zadání je v práci obsažen schématický princip přestavby. Tento princip je následně rozpracován do detailního návrhu a práce se zaměřuje na pevnostní analýzu nově vytvořených dílů přestavby, optimalizaci těchto dílu a kontrolu jejich únavové životnosti. Práce je zakončena teoretickým pokračováním mechanické přestavby na plně elektronickou sekvenční převodovku.
|
|
Moderní metody snižování aerodynamického odporu vozidel
Šardický, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na shrnutí prvků, které přispívají ke snížení aerodynamického odporu u vozidel. Aerodynamický odpor je přibližně jednou třetinou celkového odporu vozidla. V 21. století je velká snaha eliminovat přebytečné spalování a spotřebu vozu a právě zde hraje odpor vozu velkou část. Pro analýzu se již dnes používají počítačové simulace, které mnohonásobně zvyšují efektivitu a rychlost konstrukce.
|
|
Konstrukční návrh sekvenčního řazení vozidla
Šardický, Jakub ; Smolka, Josef (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rešerší současných sekvenčních převodovek a konstrukční přestavbou synchronní převodovky vozu Škoda Felicia 1,6 MPI na manuální sekvenční převodovku. Na základě zadání je v práci obsažen schématický princip přestavby. Tento princip je následně rozpracován do detailního návrhu a práce se zaměřuje na pevnostní analýzu nově vytvořených dílů přestavby, optimalizaci těchto dílu a kontrolu jejich únavové životnosti. Práce je zakončena teoretickým pokračováním mechanické přestavby na plně elektronickou sekvenční převodovku.
|
|
Moderní metody snižování aerodynamického odporu vozidel
Šardický, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na shrnutí prvků, které přispívají ke snížení aerodynamického odporu u vozidel. Aerodynamický odpor je přibližně jednou třetinou celkového odporu vozidla. V 21. století je velká snaha eliminovat přebytečné spalování a spotřebu vozu a právě zde hraje odpor vozu velkou část. Pro analýzu se již dnes používají počítačové simulace, které mnohonásobně zvyšují efektivitu a rychlost konstrukce.
|