Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití supervize v zařízeních poskytujících sociální služby.
ŠTOČKOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce se ve své teoretické části snažila popsat co nejkomplexněji oblast, která se týká supervize, zejména supervize v sociálních službách. Vysvětlila základní pojmy, které se k tomu to tématu vztahují, což jsou supervize a sociální služby. V její praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl proveden prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozeslány do všech zařízení v kraji Vysočina, které jsou poskytovateli sociálních služeb. Cílem výzkumu bylo zjistit počet zařízení poskytujících sociální služby, jež využívá supervizi. Dále jaký druh a typ supervize se využívá nejčastěji a v neposlední řadě i to, jaký účel má supervize podle zaměstnanců pracujících v zařízeních poskytujících sociální služby. Práce měla stanoveny tři pracovní hypotézy. Dvě hypotézy se potvrdily. A to hypotéza č. 1 - ?nejčastěji se využívá skupinová, případová supervize? a č. 2 - ?v zařízeních poskytujících sociální služby je supervize využívána?. Podle dat, která byla získána výzkumem, byla vyvrácena hypotéza č. 3 - ?pracovníci v zařízeních poskytujících sociální služby se domnívají, že supervize je pouze nový druh kontroly?. Tato práce by mohla posloužit jako základ k tomu, aby se supervize dostala i do zařízení, kde není plně využita či absentuje úplně. A to nejen v rámci kraje Vysočina. Dále může sloužit v zařízeních poskytujících sociální služby jako podnět ke změně či obměně již poskytované supervize. Také by mohla posloužit jako první krok k dalšímu provedení takového výzkumu v jiném kraji a poté k případnému srovnání a zjištění, jak je supervize rozšířena v různých krajích České republiky. A v neposlední řadě také jako studijní materiál pro studenty oborů, které se zabývají sociální prací.
Pleoptická a ortoptická cvičení u zrakově postižených dětí předškolního věku.
ŠTOČKOVÁ, Šárka
Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na vývoj zrakového vnímání, a to od narození dítěte až po předškolní věk, dále potom na pleoptická a ortoptická cvičení. Zmiňuji se zde také o anatomii zrakového orgánu, o zrakových vadách dětského věku. Podrobněji je v teoretické části rozebráno binokulární vidění, protože pleoptická a ortoptická cvičení jsou zaměřena právě na poruchy binokulárního vidění (šilhání a tupozrakost). V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na koordinaci oko-ruka u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro zrakově postižené. Výzkumná část byla realizována pomocí řízených pozorování v obou typech mateřských škol. Bylo provedeno celkem 200 řízených pozorování. Cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň zrakové koordinace u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené a v běžné mateřské škole. Hypotézu jsem si stanovila takto: Děti v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší zrakovou koordinaci, protože ji rozvíjí i pomocí pleoptických a ortoptických cvičení, oproti dětem v běžné mateřské škole, které rozvíjí zrakovou koordinaci pouze pomocí her a kreslení. Po srovnání výsledků z mateřských škol výzkum dokládá, že děti předškolního věku v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší koordinaci oko-ruka, než děti téhož věku v běžné mateřské škole. Hypotéza se mi tedy potvrdila. Práce by mohla posloužit jako studijní materiál, neboť tato problematika není uceleně zpracovaná v žádné publikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.