Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Možnosti respirační fyzioterapie u dětí v předškolním věku
ŠKROVOVÁ, Jiřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou častého respiračního onemocnění u dětí v předškolním věku a možnostmi použití technik respirační fyzioterapie. Onemocnění respiračního systému patří u dětí k nejčastějším chorobám. Zahrnují jak banální onemocnění, tak život ohrožující stavy. Zánětlivé onemocnění dýchacího ústrojí patří k nejčastějším onemocněním v České republice. Nemocní mají většinou akutní průběh, ale často dochází i ke chronicitě. Respirační fyzioterapie je důležitou součástí fyzioterapie u nemocných s respiračními potížemi. Dlouhotrvající a opakované dechové obtíže mají negativní vliv na psychomotorický vývoj a pohybový projev dítěte. S respirační fyzioterapií je vhodné začít co nejdříve, tedy už od útlého věku, abychom předcházeli chronicitě a komplikacím s tím spojeným. Cílem respirační fyzioterapie je dosažení co nejefektivnější plicní ventilace a snížení bronchiálního sekretu v plicích. U fyzioterapie dětí v předškolnímu věku je velmi důležitá i domácí péče a spolupráce rodičů. V teoretické práci je představena anatomie hrudníku a fyziologie dýchacího systému. Dále jsou popsána nejčastější respirační onemocnění, možnosti využití respirační fyzioterapie a jiných technik k ovlivnění dechového stereotypu a postury. Nakonec je stručně popsáno i možné vyšetření. Pro zpracování praktické části bakalářské práce byla použita kvalitativní metoda. Výzkumný soubor byl tvořen třemi dětmi v předškolním věku, které trpí častými respiračními onemocněními. Dva probandi byli doporučeni od dětské lékařky a jeden na doporučení paní magistry Bínové. Výzkum probíhal v ambulanci vedoucího práce. Výzkumná část práce popisuje cíle, metodiku výzkumu, charakter výzkumného souboru a zahrnuje podrobné kazuistiky jednotlivých probandů. Po získání informací ze vstupního vyšetření byla sestavena individuální cvičební jednotka, kterou probandi cvičili v domácím prostředí. Vlivem nízkého věku probandů byly terapie sestavovány zábavnou formou a časově byly nastaveny dle schopnosti koncentrace dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.