Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní prostředí jako důležitý faktor pro posílení resilience dítěte.
ŠICNEROVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá resiliencí žáků ve školním prostředí. Práce je koncipovaná jako teoreticko-empirická. V teoretické části je popsána problematika resilience, přičemž důraz je kladen na nejvýznamnější koncepce resilience a na resilienci dětí a dospívajících. V této souvislosti jsou zmíněna vývojová specifika žáků staršího školního věku. Opomenuto není téma stresu, nejvíce pozornosti je věnováno školním stresorům. Výzkumná část práce navazuje na část teoretickou. Za pomoci kombinace metody rozhovoru a dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jakým způsobem ovlivňuje resilience žáka jeho úspěšnost ve škole. Dále byla v této části práce věnována pozornost tomu, jak na problematiku resilience nahlíží učitelé. V neposlední řadě byly zmapovány největší školní stresory žáků.
Problém užívání návykových látek
ŠICNEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce je řešena jako teoreticko-empirická. Tato práce je zaměřena na problém užívání návykových látek dětmi a mladistvými. Teoretická část rozpracovává problematiku návykových látek, konkrétně alkoholu, cigaret a marihuany, přičemž k dané problematice přistupuje ze sociologické perspektivy. Důležitou roli při tomto zpracování hrají koncepce sociálních deviací. Praktická část je založena na vlastním empirickém výzkumu, jehož cílem je zmapovat příčiny a četnost užívání návykových látek u dětí a mladistvých.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.