Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čtenářské zájmy na ZŠ Dukelská, Benešov a jejich odraz ve službách a fondech veřejné knihovny
Čutíková, Kateřina ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Fonferová, Ľudmila (oponent)
Cílem práce je popsání čtenářských zájmů žáků na Základní škole Dukelská v Benešově a jejich odraz ve službách městské knihovny. Informace o četbě dětí vycházejí z průzkumu provedeného na druhém stupni školy formou dotazníků. Práce se zabývá faktory ovlivňující dětské čtenářství a charakterizuje respondenty průzkumu. Dále popisuje dětské oddělení knihovny v Benešově a rozebírá sociologický průzkum Jak čtou české děti?
Čtenářské zájmy na ZŠ Dukelská, Benešov a jejich odraz ve službách a fondech veřejné knihovny
Čutíková, Kateřina ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Fonferová, Ľudmila (oponent)
Cílem práce je popsání čtenářských zájmů žáků na Základní škole Dukelská v Benešově a jejich odraz ve službách městské knihovny. Informace o četbě dětí vycházejí z průzkumu provedeného na druhém stupni školy formou dotazníků. Práce se zabývá faktory ovlivňující dětské čtenářství a charakterizuje respondenty průzkumu. Dále popisuje dětské oddělení knihovny v Benešově a rozebírá sociologický průzkum Jak čtou české děti?
Sociální vyloučení a jeho ekonomické a právní aspekty
Čutíková, Kateřina ; Korcová, Renata (vedoucí práce) ; Civínová, Denisa (oponent)
Sociální vyloučení a jeho ekonomické a právní aspekty Souhrn Cílem této práce bylo zhodnocení zavádění zákonů, týkajících se zmírnění dopadu sociálního vyloučení dětí a mládeže z vyloučených lokalit, do praxe. Dílčím cílem bylo zmapovat vliv střediska Štěpán Trochty, domu dětí a mládeže, na jednu skupinu sociálně vyloučených dětí a mládeže, přímo v jedné lokalitě, sídliště v Teplicích - Proseticích, která je známá vysokou kriminalitou mládeže a velkou koncentrací sociálně slabých skupin. Vyvodit závěry, zda dětem a mládeži z této lokality pomáhá pravidelné docházení do střediska, snadněji se začlenit do školní docházky a překonat znevýhodnění, způsobené vyloučením, ve kterém žijí. Pro výzkum bylo použito výzkumné šetření formou kvalitativního výzkumu. Byla zvolena technika dotazování formou strukturovaného a polostrukturovaného rozhovoru, technika pozorování a technika zkoumání dokumentů. Za pomoci analýzy získaných dat byla provedena sumarizace výsledků a jejich vyhodnocení. Sociální vyloučení je jev, kterému se v posledních několika letech věnuje stále větší pozornost a je zpracováván ve stále větším množství odborných prací. Za hlavní prioritu je považováno řešení situace dětí a mládeže žijící v sociálním vyloučení. Pokud nepomůžeme situaci dětí zlepšit a neovlivníme jejich vlastní modely chování do budoucna, automaticky převezmou vzorce chování svých rodičů a nikdy se nevymaní ze života ve vyloučeném prostředí. Vznikne tak mezigenerační reprodukce, vyloučené lokality nezaniknou, naopak jich bude přibývat. Jedním z možných řešení je zřizování nízkoprahových center a center trávení volného času ve spojení s cílenou, komplexní pomocí rodinám, žijících v sociálním vyloučení, formou sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi. Na zmapování jejich činnosti a dopad jejich činnosti na začlenění dětí a mládeže do běžného života mimo vyloučené lokality se zaměřilo výzkumné šetření této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.