Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945
Čechová Sítková, Linda ; HORA, Jan (vedoucí práce) ; HAVLÍK, Jaromír (oponent)
Disertační práce ?Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945? se zabývá příslušnou konkrétní hudební tvorbou spadající do této oblasti. Obsahuje nejen přehled naprosté většiny kompozic tohoto charakteru, ale zvláště podrobnější komentáře a analýzy jednotlivých děl se zřetelem na interpretační praxi. Základní rozvržení vychází z kapitol, z nichž každá se věnuje jiné nástrojové kombinaci. Rozvíjí se v nich otázky výhodnosti i nevýhodnosti různých nástrojových spojení. Názvy kapitol jsou: Nástin vývoje komorní hry s varhanami, Varhany a žestě, Varhany a bicí nástroje, Varhany a dřevěné dechové nástroje, Varhany a smyčcové nástroje, Varhany a recitace, Varhany a klávesové nástroje, Varhany a harfa, Varhany a syntetizér. Poslední kapitola je věnována pouze přehledu kompozic, jejichž notové materiály nebyly dohledány nebo ověřeny. Práce vychází z důkladného prozkoumání uvedených notových materiálů a osobní korespondence s autory. Cílem je uvést danou problematiku ve větší povědomí a prospět tím i k častějšímu provádění kompozic, které nejsou příliš známé.
Varhany v díle Jana Hanuše
Čechová Sítková, Linda ; Hora, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Jaroslav (oponent) ; Popelka, Josef (oponent)
Předkládaná práce je koncipována jako představení osobnosti skladatele, nakladatele a vzácného člověka Jana Hanuše, s výchozím zaměřením na tvorbu určenou pro sólové varhany i pro varhany jako doprovodný nástroj. Úvodní kapitola je věnována životopisu a obecné skladatelské i nakladatelské čonosti J. Hanuše. Další část práce se zabývá skladbami duchovními a liturgickými, ve který se varhany vyskytují jako zmíněný doprovod (7 mší, kantáty, oratoria, písňová tvorba atd.). Sleduje míru a způsob jejich využití, vývoj skladatelovy hudební řeči, charakteristické rysy Hanušovy varhanní stylizace. Závěrečná část zpracovává sólové varhanní skladby (Suita lirica, Contemplazione, Sonáta Ommagio a Michelangelo, Preludia) a vrcholí v rozboru Sinfonie concertante, jako v dílu nejznámějším a nejreprezentativnějším.
Varhany v díle Jana Bernátka
Čechová Sítková, Linda ; Hora, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Jaroslav (oponent) ; Popelka, Josef (oponent)
Absolventská práce obsahuje podrobnější náhled na komposice Jana Bernátka.Cílem je v obraze tvorby představit méně známého současného autora,který v podstatné části svého díla hojně využívá varhany.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.