Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
VLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍ
ČERSTVÁ, Michaela
Abstrakt Vliv reklamy na stravování dětí Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravé výživě a vlivu reklamy na stravování starších školních dětí. Teoretická část je zaměřena na základní informace o racionální výživě, reklamě a jejím vlivu na školáky. Racionální výživu charakterizuje vhodný a přiměřený příjem potravy, ideálně rozložený kvantitativně i kvalitativně. Pravidelná a pestrá strava představuje optimum nejen pro školáky. Dodržováním zásad zdravé výživy po celý život se lze snadno vyhnout nejrůznějším zdravotním komplikacím. Reklama na děti útočí ze všech stran. Děti dají při výběru potravin na reklamu a názor vrstevníků. V reklamách jsou však většinou propagovány nezdravé a tučné potraviny. Podle výzkumů se děti od dospělých liší v tom, že reklamu neodmítají, rády se na ni dívají, lépe si ji pamatují a baví se při ní. Děti umí již od čtyř pěti let velmi dobře rozlišovat mezi realitou a fikcí, od sedmi let velmi dobře chápou, co je to reklama a že jejím cílem je propagovat výrobky či značky. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování školáků a vlivu reklamy na něj. Výzkum dokládá, že vliv reklamy na školáky při výběru potravin je velmi vysoký. Většina školáků upřednostňuje výrobky známé z reklam. Podařilo se mi prokázat, že školáci, kteří rádi sledují reklamy, podle nich nakupují a preferují stravování v KFC nebo McDonald´s. Z porovnání odpovědí v dotazníku také vyplynulo, že většina školáků upřednostňuje stravování doma před jinými typy stravování. Dále z mého výzkumu vyplynulo, že školáci konzumují minimum ovoce a zeleniny, ale sladkostí konzumují nadbytek. Celkové výsledky dokazují, že vliv reklamy na stravování dětí je velký a vedou k úvaze, zda by nemělo dojít k regulaci reklam na nezdravá a tučná jídla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.