National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Paramedics Point of View on Pharmacotherapy in Prehospital Care
VACEK, Daniel
The bachelor thesis on the topic of Pharmacotherapy in pre-hospital emergency care from the perspective of a paramedic is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the competencies of paramedics, individual drug groups that are used in pre-hospital emergency care and are part of emergency medical service vehicles. Three goals were set for the bachelor thesis. The first goal was to map the paramedic´s knowledge of pharmacotherapy. The second goal was to map the knowledge and procedure of paramedics about the possibilities of pharmacotherapy administration without the indication of an emergency medical service doctor. The third goal was to map the knowledge and procedure of paramedics about the possibilities of pharmacotherapy administration based on the indication of an emergency medical service physician. A qualitative research survey using the technique of semi-structured interview was carried out. Interviews were conducted with 14 paramedics of the South Bohemian Region Emergency Medical Service from the regional centres of Prachatice, Strakonice, Tábor, Písek, Český Krumlov, České Budějovice and Jindřichův Hradec. The results of the work say that the interviewed paramedics have enough knowledge in the issue of pharmacotherapy in pre-hospital emergency care, in which they are well oriented, both in drug groups and in indications and dosage. Paramedics know their competences, but they sometimes consciously exceed them.
A Comparison of the Educational Concepts of A. S. Makarenko and Don Bosco in Practice with Disadvantaged Youth
Vacek, Daniel ; Bendl, Stanislav (advisor) ; Syřiště, Ivo (referee)
Když jsem se na počátku této práce zamýšlel, jakým způsobem ji koncipovat, říkal jsem si, že pouhé porovnání dvou strategií bude málo. Chtěl jsem jít dál a pokusit se vytvořit práci, která by přispěla k řešení současných problémů. Jak jsem však stále hlouběji poznával život i činnost Dona Bosca a Antona Semjonoviče Makarenka, poznával jsem, že ono srovnání nebude lehké, protože oba dva byli výjimečnými osobnostmi a pedagogickými veličinami, navíc každý působil v odlišné době a v zájmu odlišné ideologie. Přišel jsem na to, že i "pouhým" srovnáním jejich "nestandardních" postupů lze inspirovat současnou pedagogiku, že lze nalézt poučení pro každodenní pedagogickou praxi. Komparace a vyvození závěrů z ní, byla stěžejním cílem předkládané práce. Pokusil jsem se tento cíl naplnit z mého pohledu co možná nejdůležitějšími a nejtransparentnějšími kritérii, která byla zpracována konfrontační a deskriptivní metodou. Dalším cílem byla jistá popularizace díla i života obou pedagogů a odstranění neinformovanosti a mýtů o nich. I ve faktografické a biografické části práce tak lze nalézt fakta, která mohou přispět k pochopení myšlení a tvorby pedagogů, jímž nebyla cizí obětavá práce pro strádající děti a mládež, ač někdy (v případě bezprizorných kolonistů) vzbuzovaly různé pocity, jen ne soucit a lítost

See also: similar author names
2 VACEK, Daniel
3 VACEK, David
3 Vacek, David
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.