|
Change of the company strategy after the change of the owner
Tomková, Petra ; Filipová, Alena (advisor)
This masters thesis deals with a creation of a new strategy of the company designing and producing wedding dresses. The aim of the thesis is to propose a new company strategy, which should lead to improvement of the overal situation of the company and the expansion on the Austrian and German markets. This requires a detailed analysis of the German and Austrian wedding dress market with an emphasis on B2B sector and the analysis of the Czech market with an emphasis on the final consumer. The first chapter presents the theoretical part which includes definitions, concepts and opinions of various authors on the company strategy and the possibilities of its creation. The second chapter deals with the analysis of wedding dresses market in individual markets. Its goal is to produce clear outputs that will then suggest a new strategy for the company. Recommendations and changes in the company's strategy will be elaborated in the last chapter, which aims to create a company strategy that can be implemented by the company's management, while at the same time bringing a significant improvement in both the financial situation and the whole operation of the company.
|
|
Difficulties in Developing a School Education Programme for Physical Education in the Second Level of Basic School
Tomková, Petra ; Hájek, Jeroným (advisor) ; Růžička, Ladislav (referee)
Pro mou diplomovou práci volím problematiku týkající se tvorby školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, konkrétně školního vzdělávacího programu pro tělesnou výchovu na 2. stupni základní školy. Jedná se o téma velmi aktuální, jelikož od 1.9. 2007 musí všechny základní školy v České republice podle nového vzdělávacího programu, tedy rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání, začít vyučovat v 1. a 6. ročníku. S jeho zavedením přicházejí mnohé připomínky ze strany pedagogických pracovníků. Odkrývají se pozitiva i negativa tohoto nového závazného dokumentu. Prostřednictvím výzkumu bych chtěla zjistit, jaká pozitiva shledávají pedagogičtí pracovníci v rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, s jakými překážkami se potýkali při tvorbě školního vzdělávacího programu a jaké změny by uvítali v rámcovém vzdělávacím programu (rozdíl mezi školním vzdělávacím programem a rámcovým vzdělávacím programem bude vysvětlen v kap. 4). Zahájení výuky podle rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání na českých školách současně odstartovalo bouřlivou diskuzi o správnosti nastavených pravidel (tedy rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání) jak na úrovni odborné tak i laické. Tato diplomová práce by proto mohla posloužit laické (členové školských rad z řad rodičů) i...
|
| |
| |