National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Named Entity Recognition
Rylko, Vojtěch ; Otrusina, Lubomír (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
In this master thesis are described the history and theoretical background of named-entity recognition and implementation of the system in C++ for named entity recognition and disambiguation. The system uses local disambiguation method and statistics generated from the  Wikilinks web dataset. With implemented system and with alternative implementations are performed various experiments and tests. These experiments show that the system is sufficiently successful and fast. System participates in the Entity Recognition and Disambiguation Challenge 2014.
Classifier of astrophysics data
Rylko, Vojtěch ; Vrábelová, Pavla (referee) ; Zendulka, Jaroslav (advisor)
Cílem této práce je implementace algoritmu pro dolování z dat pro použítí v astrofyzice. V práci jsou představeny základní pojmy a principy dolování z dat. Zejména jeho obecná definice, rozlišení mezi klasifikací a regresí a vyhodnocování přesnosti modelu. Text se zabývá převážně učením s učitelem. Blíže představeny jsou algoritmy založené na rozhodovacích stromech. Je definován rozhodovací strom jako model a uveden obecný algoritmus pro tvorbu rozhodovacích stromů z dat. Jsou diskutována různá kritéria dělení v uzlech (zejména založená na etropii), kritéria pro ukončení růstu a ořezávání stromů. Pro ilustraci jsou uvedeny vybrané algoritmy - ID3, CART, RainForest a BOAT. Na dříve uvedených informacích je založena kapitola o souborech rozhodovacích stromů. Zabývá se základními způsoby jejich kombinací (bagging a arcing) . Detailněji je popsán obecný algoritmus náhodných lesů a RandomForest TM jako příklad jeho praktické realizace. Na základě srovnání algoritmů a provedených experimentů v literatuře jsou k implementaci vybrány náhodné lesy. Implementovaný algoritmus je detailněji popsán - k dělení uzlů používá Gini entropie a průměrnou kvadratickou chybu, ignoruje chybějící hodnoty a pro kombinaci výstupů jednotlivých stromů používá většinové hlasování / průměr. Jako formát vstupních a výstupních dat je zvolena podmnožina ARFF formátu. Architektura implementace je ilustrována UML diagramy s popisujícím komentářem. Jednotlivé aspekty implementace jsou stručně popsány - implementačním jazykem je C++11, je využívána knihovna Boost (zejména chytré ukazatele, serializace, nastavení parametrů a konfigurační soubory, ...) společně s dalšími volně dostupnými knihovnami (google-glog pro logování, googletest pro jednotkové testování, ...). Grafického výstupu je dosaženo tiskem modelu náhodného lesu do XML souboru a jeho transformací skriptem do jazyka DOT. Pro oveření validity a vlastností implementace a jejího srovnání s jinými implementacemi náhodných stromů (Waffles, RF-ACE a R - balíček randomForest) jsou navrženy, popsány a provedeny exprimenty: klasifikace astronomických těles na základě barevných indexů, regrese rudého posuvu na základě barevných indexů, osm klasifikačních a pět regresních experimentů na datech z UCI repository. Průběh experimentů je plně automatizován skripty (Bash, Python a R) a je měřena doba učení modelů. Z výsledků experimentů vyplývá, že autorova implementace si vedla výborně při klasifikaci a průměrně při regresi; z časového hlediska měla problémy při datech s mnoha instancemi. Výsledkem práce je zdokumentovaná, snadno rozšiřitelná implementace náhodných lesů v jazyce C++ s grafickým znázorněním modelu, mnoha možnostmi nastavení a experimentálně ověřenou funkčností. Diskuze o dalším možném pokračování projektu se zabývá zejména odstraněním problemů s časovou náročností a přídáním nových funkcionalit.
Classifier of astrophysics data
Rylko, Vojtěch ; Vrábelová, Pavla (referee) ; Zendulka, Jaroslav (advisor)
Cílem této práce je implementace algoritmu pro dolování z dat pro použítí v astrofyzice. V práci jsou představeny základní pojmy a principy dolování z dat. Zejména jeho obecná definice, rozlišení mezi klasifikací a regresí a vyhodnocování přesnosti modelu. Text se zabývá převážně učením s učitelem. Blíže představeny jsou algoritmy založené na rozhodovacích stromech. Je definován rozhodovací strom jako model a uveden obecný algoritmus pro tvorbu rozhodovacích stromů z dat. Jsou diskutována různá kritéria dělení v uzlech (zejména založená na etropii), kritéria pro ukončení růstu a ořezávání stromů. Pro ilustraci jsou uvedeny vybrané algoritmy - ID3, CART, RainForest a BOAT. Na dříve uvedených informacích je založena kapitola o souborech rozhodovacích stromů. Zabývá se základními způsoby jejich kombinací (bagging a arcing) . Detailněji je popsán obecný algoritmus náhodných lesů a RandomForest TM jako příklad jeho praktické realizace. Na základě srovnání algoritmů a provedených experimentů v literatuře jsou k implementaci vybrány náhodné lesy. Implementovaný algoritmus je detailněji popsán - k dělení uzlů používá Gini entropie a průměrnou kvadratickou chybu, ignoruje chybějící hodnoty a pro kombinaci výstupů jednotlivých stromů používá většinové hlasování / průměr. Jako formát vstupních a výstupních dat je zvolena podmnožina ARFF formátu. Architektura implementace je ilustrována UML diagramy s popisujícím komentářem. Jednotlivé aspekty implementace jsou stručně popsány - implementačním jazykem je C++11, je využívána knihovna Boost (zejména chytré ukazatele, serializace, nastavení parametrů a konfigurační soubory, ...) společně s dalšími volně dostupnými knihovnami (google-glog pro logování, googletest pro jednotkové testování, ...). Grafického výstupu je dosaženo tiskem modelu náhodného lesu do XML souboru a jeho transformací skriptem do jazyka DOT. Pro oveření validity a vlastností implementace a jejího srovnání s jinými implementacemi náhodných stromů (Waffles, RF-ACE a R - balíček randomForest) jsou navrženy, popsány a provedeny exprimenty: klasifikace astronomických těles na základě barevných indexů, regrese rudého posuvu na základě barevných indexů, osm klasifikačních a pět regresních experimentů na datech z UCI repository. Průběh experimentů je plně automatizován skripty (Bash, Python a R) a je měřena doba učení modelů. Z výsledků experimentů vyplývá, že autorova implementace si vedla výborně při klasifikaci a průměrně při regresi; z časového hlediska měla problémy při datech s mnoha instancemi. Výsledkem práce je zdokumentovaná, snadno rozšiřitelná implementace náhodných lesů v jazyce C++ s grafickým znázorněním modelu, mnoha možnostmi nastavení a experimentálně ověřenou funkčností. Diskuze o dalším možném pokračování projektu se zabývá zejména odstraněním problemů s časovou náročností a přídáním nových funkcionalit.
Named Entity Recognition
Rylko, Vojtěch ; Otrusina, Lubomír (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
In this master thesis are described the history and theoretical background of named-entity recognition and implementation of the system in C++ for named entity recognition and disambiguation. The system uses local disambiguation method and statistics generated from the  Wikilinks web dataset. With implemented system and with alternative implementations are performed various experiments and tests. These experiments show that the system is sufficiently successful and fast. System participates in the Entity Recognition and Disambiguation Challenge 2014.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.