|
Design of Digitally Controlled Switching Power Supply for Aircraft Position Light System with LED Technology
Mlčoch, Lukáš ; Pham, Ngoc Nam (referee) ; Leuchter, Jan (advisor)
In the beginning, this bachelor thesis introduces the issues of position lights, and above all, their power supply methods. Then a short analysis of switching sources is made. Where the reader will be introduced to the operating modes of resources (CCM and DCM). Then a few basic topologies are briefly presented, from which three will be selected for design and further processing. Finally, a proposal for a solution to the presented problem is made in the form of two switching sources with different topologies. After the design, a solution took place, where individual schemes and circuits were designed, which were assembled, and basic measurements were carried out on them to verify functionality.
|
|
Design of the system for the carbon composite conductive layers of the L-39NG aircraft testing and the optimization of the conductive material
Pham, Ngoc Nam ; Hönig,, Martin (referee) ; Háze, Jiří (advisor)
V posledních desetiletích je v leteckém průmyslu výrazně preferováno použití kompozitů. Nejnovější projekty českého leteckého průmyslu se zaměřují také na zvýšení využití kompozitů v nových letadlech. Tato práce se zaměřuje na výzkum elektrických vlastností kompozitu za účelem optimalizace výběru materiálu. Diplomová práce představuje návrh automatické měřicí stanice sloužící k měření a testování elektrických vlastností kompozitních vzorků vyráběných společností AERO Vodochody AEROSPACE as. K tomuto účelu je použito zařízení LCR bridge R&S HM8118 a řídicí program je navržen v prostředí MATLAB s použitím jazyka SCPI. Navržený systém je následně použit pro experimentální ověření elektrické vodivosti kompozitních vzorků. Výsledky měření budou základem pro vývoj kompozitů pro leteckou vodivost v nových letadlech. Tato práce také prezentuje výsledky testu úderu blesku na vybraných kompozitních vzorcích. Výsledky testu na úder blesku poskytují hlubší znalosti o schopnosti vzorků chránit před úderem blesku. V této práci je také představen vývoj nedestruktivního testovacího systému založeného na metodě elektrické impedance/odporové tomografie. Vývoj je v prvních fázích, ale očekává se, že systém bude využíván jako systém monitorování zdraví struktur.
|
|
Design of the system for the carbon composite conductive layers of the L-39NG aircraft testing and the optimization of the conductive material
Pham, Ngoc Nam ; Hönig,, Martin (referee) ; Háze, Jiří (advisor)
V posledních desetiletích je v leteckém průmyslu výrazně preferováno použití kompozitů. Nejnovější projekty českého leteckého průmyslu se zaměřují také na zvýšení využití kompozitů v nových letadlech. Tato práce se zaměřuje na výzkum elektrických vlastností kompozitu za účelem optimalizace výběru materiálu. Diplomová práce představuje návrh automatické měřicí stanice sloužící k měření a testování elektrických vlastností kompozitních vzorků vyráběných společností AERO Vodochody AEROSPACE as. K tomuto účelu je použito zařízení LCR bridge R&S HM8118 a řídicí program je navržen v prostředí MATLAB s použitím jazyka SCPI. Navržený systém je následně použit pro experimentální ověření elektrické vodivosti kompozitních vzorků. Výsledky měření budou základem pro vývoj kompozitů pro leteckou vodivost v nových letadlech. Tato práce také prezentuje výsledky testu úderu blesku na vybraných kompozitních vzorcích. Výsledky testu na úder blesku poskytují hlubší znalosti o schopnosti vzorků chránit před úderem blesku. V této práci je také představen vývoj nedestruktivního testovacího systému založeného na metodě elektrické impedance/odporové tomografie. Vývoj je v prvních fázích, ale očekává se, že systém bude využíván jako systém monitorování zdraví struktur.
|