National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Diagnostics and Opportunities for Correcting Reading Problems
Ondrušová, Zuzana ; Svatoš, Jan (advisor) ; Mojžíšová, Jarmila (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií.
Diagnostics and Opportunities for Correcting Reading Problems
Ondrušová, Zuzana ; Svatoš, Jan (advisor) ; Mojžíšová, Jarmila (referee)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.