National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
ROLE EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOSTI V PODPOŘE ČESKÉHO EXPORTU
Minaříková, Markéta ; Lukáš, Zdeněk (advisor) ; Cibulková, Iveta (referee)
Tato práce si klade za cíl prozkoumat způsob a pravidla poskytování státní podpory tuzemským exportérům prostřednictvím produktů státní exportní pojišťovny, kterou je Exportní garanční a pojišťovací společnost, a.s. (EGAP). V první části své práce jsem se zaměřila na vývoj oblasti státní podpory exportu a vývoj české exportní strategie po roce 1990. V druhé části je vysvětleno fungování produktů EGAP poskytovaných jak se státní podporou, tak bez státní podpory. V třetí části je uveden konkrétní příklad využití produktů EGAP. V závěru je shrnuta celá práce, jsou akcentována podstatná fakta a je nastíněn budoucí vývoj oblasti pojištění vývozních úvěrů.
Marketing strategy of a selected international company
Minaříková, Markéta ; Postler, Milan (advisor) ; Novotná, Martina (referee)
Recently the role of marketing strategy for a company has significantly increased. Marketing strategy -- as a main plan which not only includes product, promotion, distribution, and pricing approach, but also determines the choice of market segment, positioning, and allocation of resources -- has become vital for a company. The main goal of the thesis will be to analyze and assess presently used marketing strategy of Philips Lighting in the Czech Republic in business to business market. Therefore, analyses that should be conducted before formulating a marketing strategy will be clarified. Since a wide variety of approaches to the categorization of marketing strategy exists, it will not be the goal of the author to deliver a complete enumeration of marketing strategies. With regards to the subject, classification reflecting company's position in the market, product life cycle period and market situation will be explained. Consequently, having acquired knowledge of marketing strategy categorization, and based mainly on the SWOT and Porter's industry analysis, recommendations and correcting measurements of Philips Lighting marketing strategy will be suggested.

See also: similar author names
6 MINAŘÍKOVÁ, Michaela
1 MINAŘÍKOVÁ, Mirka
6 MINÁRIKOVÁ, Michaela
8 Minaříková, Marcela
7 Minaříková, Martina
6 Minaříková, Michaela
6 Mináriková, Michaela
2 Mináriková, Monika
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.