| |
|
Combinatorial problems with coins
Hamáček, Jan ; Slavík, Antonín (advisor) ; Fiala, Jiří (referee)
Práce se zabývá otázkami reprezentace zvolené částky pomocí libovolného množství mincí předep- saného typu. V první kapitole odvozujeme vzorce pro počet nereprezentovatelných částek a hodnotu největší nereprezentovatelné částky pro dvoumincové systémy. Dále ukazujeme grafový algoritmus pro výpočet Frobeniova čísla a d·kaz NP-úplnosti rozhodovacího problému reprezentovatelnosti zvolené částky v systému s více mincemi. V druhé kapitole se zabýváme výpočtem počtu reprezentací částky zvláš' v systémech o dvou nebo více mincích. Ve třetí kapitole se věnujeme otázce, zda lze ve zvoleném systému mincí použít hladový algoritmus pro nalezení reprezentace částky pomocí nejmenšího možného množství mincí. Poslední kapitola obsahuje sbírku řešených logických úloh o mincích. 1
|
|
Tests of knowledge and skills on websites and their use in combinatorics
Hamáček, Jan ; Robová, Jarmila (advisor) ; Slavík, Antonín (referee)
The goal of this thesis is creation of testing system that works on web pages. Created test system with test excercises serves as instrument to self education of students. Another goal is creating combinatorics tests. This thesis contains summary of basic concepts of didactic tests and properties of created tests. It contains also detailed instructions on how to create test using testing system and short description of possibilities to extend testing system. Last part contains examples of generated combinatorics tests and results of trying the system with students of high school. 1
|
| |
|
Problem of Introducing Teachers to Work
Hamáček, Jiří ; Černíková, Helena (advisor) ; Svoboda, Jiří (referee)
The final bachelor work is supposed to conduce to identify processes related to introduction of beginning teachers to work. It should help the management of the school to improve leadership and choice of the right initiatory pedagogue, whose skills are essential for integration of a new colleague in to the school environment and acquirement of necessary competence.
|
| |
| |