National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Mezinárodní rozvojová pomoc a spolupráce - výzva pro 21. století
Dudková, Klára
Na přelomu tisíciletí OSN stanovila tzv. Rozvojové cíle tisíciletí a jeden z nich se přímo věnuje otázce infekčních chorob. Ze všech rozvojových regionů je na tom oblast subsaharské Afriky nejhůře. HIV/AIDS, tuberkulóza, malárie mají na svědomí milióny ztracených životů navzdory možné prevenci i existenci účinných léku. Situace, která se zde vyhrotila, má své příčiny.Navíc se objevují stálé nové překážky jako je rostoucí rezistence na léky, koinfekce HIV/TB aj. S novým tisíciletím se situace na poli rozvojové pomoci vylepšila, ale nutných prostředků se stále nedostává a Afrika není na cestě k dosažení žádného z Rozvojových cílů tisíciletí.Situace v oblasti infekčních chorob se zde výrazně nelepší.
Specifics of international marketing in Indian market
Dudková, Klára ; Král, Petr (advisor) ; Bockstefel, Jan (referee)
The diploma thesis discusses the importance of marketing mix adaptation in order to succeed in Indian market. It evaluates the most important differences of the market and their influences on marketing activities. Specific factors affecting the marketing strategy and marketing program result from analysis of external environment and Indian consumer recognition. Some practical examples of marketing mix adaptation of successful multinational companies are listed in the last chapter. Moreover, the theses should lead to reflection of real Indian market opportunities. At the first sight the market looks pretty attractive. Upon closer examination successful market penetration seems to be very difficult.

See also: similar author names
4 Dudková, Kateřina
3 Dudková, Kristýna
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.