National Repository of Grey Literature 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
Multi-objective genetic algorithms in road traffic prediction
Petrlík, Jiří ; Brandejský, Tomáš (referee) ; Snášel,, Václav (referee) ; Sekanina, Lukáš (advisor)
Porozumění chování silniční dopravy je klíčem pro její efektivní řízení a organizaci. Tato úloha se stává čím dál více důležitou s rostoucími požadavky na dopravu a počtem registrovaných vozidel. Informace o dopravní situaci je důležitá pro řidiče a osoby zodpovědné za její řízení. Naštěstí v posledních několika dekádách došlo k značnému rozvoji technologií pro monitorování dopravní situace. Stacionární senzory, jako jsou indukční smyčky, radary, kamery a infračervené senzory, mohou být nainstalovány na důležitých místech. Zde jsou schopny měřit různé mikroskopické a makroskopické dopravní veličiny. Bohužel mnohá měření obsahují nekorektní data, která není možné použít při dalším zpracování, například pro predikci dopravy a její inteligentní řízení. Tato nekorektní data mohou být způsobena poruchou zařízení nebo problémy při přenosu dat. Z tohoto důvodu je důležité navrhnout obecný framework, který je schopný doplnit chybějící data. Navíc by tento framework měl být také schopen poskytovat krátkodobou predikci budoucího stavu dopravy. Tato práce se především zabývá vybranými problémy v oblasti doplnění chybějících dopravních dat, predikcí dopravy v krátkém časovém horizontu a predikcí dojezdových dob. Navrhovaná řešení jsou založena na kombinaci současných metod strojového učení, například Support vector regression (SVR) a multikriteriálních evolučních algoritmů. SVR má mnoho meta-parametrů, které je nutné dobře nastavit tak, aby byla dosažena co nejkvalitnější predikce. Kvalita predikce SVR dále silně závisí na výběru vhodné množiny vstupních proměnných. V této práci používáme multiktriteriální optimalizaci pro optimalizaci SVR meta-parametrů a množiny vstupních proměnných. Multikriteriální optimalizace nám umožňuje získat mnoho Pareto nedominovaných řešení. Mezi těmito řešeními je možné dynamicky přepínat dle toho, jaká data jsou aktuálně k dispozici tak, aby bylo dosaženo maximální kvality predikce. Metody navržené v této práci jsou především vhodné pro prostředí s velkým množstvím chybějících hodnot v dopravních datech. Tyto metody jsme ověřili na reálných datech a porovnali jejich výsledky s metodami, které jsou v současné době používány. Navržené metody poskytují lepší výsledky než stávající metody, a to především ve scénářích, kde se vyskytuje mnoho chybějících hodnot v dopravních datech.
Parallel Evolutionary Algorithm EDA Based on Copulas
Hyrš, Martin ; Brandejský, Tomáš (referee) ; Matoušek, Radomil (referee) ; Schwarz, Josef (advisor)
In my thesis I~ deal with the design, implementation and testing of the advanced parallel Estimation of Distribution Algorithm (EDA) utilizing copula theory to create a~ probabilistic model. A~new population is created by the process of sampling the joint distribution function, which models the current distribution of the subpopulation of promising individuals . The usage of copulas increases the efficiency of the learning process and sampling the probabilistic model. It can be separated into mutually independent marginal distributions and the copula , which represents the correlations between the variables of the solved problem. This concept initiated the usage of the parallel island architecture , in which the migration of probabilistic models belonging to individual islands ' subpopulations was used instead of the migration of individuals . The statistical tests used in the comparison of the proposed algorithm ( mCEDA = migrating Copula - based Estimation of Distribution Algorithm ) and the algorithms of other authors confirmed the effectiveness of the proposed concept .
Parallel Evolutionary Algorithm EDA Based on Copulas
Hyrš, Martin ; Brandejský, Tomáš (referee) ; Matoušek, Radomil (referee) ; Schwarz, Josef (advisor)
In my thesis I~ deal with the design, implementation and testing of the advanced parallel Estimation of Distribution Algorithm (EDA) utilizing copula theory to create a~ probabilistic model. A~new population is created by the process of sampling the joint distribution function, which models the current distribution of the subpopulation of promising individuals . The usage of copulas increases the efficiency of the learning process and sampling the probabilistic model. It can be separated into mutually independent marginal distributions and the copula , which represents the correlations between the variables of the solved problem. This concept initiated the usage of the parallel island architecture , in which the migration of probabilistic models belonging to individual islands ' subpopulations was used instead of the migration of individuals . The statistical tests used in the comparison of the proposed algorithm ( mCEDA = migrating Copula - based Estimation of Distribution Algorithm ) and the algorithms of other authors confirmed the effectiveness of the proposed concept .
Multi-objective genetic algorithms in road traffic prediction
Petrlík, Jiří ; Brandejský, Tomáš (referee) ; Snášel,, Václav (referee) ; Sekanina, Lukáš (advisor)
Porozumění chování silniční dopravy je klíčem pro její efektivní řízení a organizaci. Tato úloha se stává čím dál více důležitou s rostoucími požadavky na dopravu a počtem registrovaných vozidel. Informace o dopravní situaci je důležitá pro řidiče a osoby zodpovědné za její řízení. Naštěstí v posledních několika dekádách došlo k značnému rozvoji technologií pro monitorování dopravní situace. Stacionární senzory, jako jsou indukční smyčky, radary, kamery a infračervené senzory, mohou být nainstalovány na důležitých místech. Zde jsou schopny měřit různé mikroskopické a makroskopické dopravní veličiny. Bohužel mnohá měření obsahují nekorektní data, která není možné použít při dalším zpracování, například pro predikci dopravy a její inteligentní řízení. Tato nekorektní data mohou být způsobena poruchou zařízení nebo problémy při přenosu dat. Z tohoto důvodu je důležité navrhnout obecný framework, který je schopný doplnit chybějící data. Navíc by tento framework měl být také schopen poskytovat krátkodobou predikci budoucího stavu dopravy. Tato práce se především zabývá vybranými problémy v oblasti doplnění chybějících dopravních dat, predikcí dopravy v krátkém časovém horizontu a predikcí dojezdových dob. Navrhovaná řešení jsou založena na kombinaci současných metod strojového učení, například Support vector regression (SVR) a multikriteriálních evolučních algoritmů. SVR má mnoho meta-parametrů, které je nutné dobře nastavit tak, aby byla dosažena co nejkvalitnější predikce. Kvalita predikce SVR dále silně závisí na výběru vhodné množiny vstupních proměnných. V této práci používáme multiktriteriální optimalizaci pro optimalizaci SVR meta-parametrů a množiny vstupních proměnných. Multikriteriální optimalizace nám umožňuje získat mnoho Pareto nedominovaných řešení. Mezi těmito řešeními je možné dynamicky přepínat dle toho, jaká data jsou aktuálně k dispozici tak, aby bylo dosaženo maximální kvality predikce. Metody navržené v této práci jsou především vhodné pro prostředí s velkým množstvím chybějících hodnot v dopravních datech. Tyto metody jsme ověřili na reálných datech a porovnali jejich výsledky s metodami, které jsou v současné době používány. Navržené metody poskytují lepší výsledky než stávající metody, a to především ve scénářích, kde se vyskytuje mnoho chybějících hodnot v dopravních datech.
Aliance v heterogenních sítích
Novák, Mirko ; Votruba, Z. ; Brandejský, T.
Fulltext: content.csg - Download fulltextPDF
Plný tet: v1003-07 - Download fulltextPDF

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.