Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spotřební chování na trhu s finančními produkty
TŘEŠTÍK, Miroslav
Výstupem této diplomové práce jsou váhy jednotlivých parametrů platebních metod, které jsou využity k interpretaci spotřebitelských doporučení a závěru. Spotřebitelský výzkum odhalil, že spotřebiteli nejpoužívanější platební metodou při nákupech v internetových obchodech je dobírka, ačkoliv se nejeví jako nejvhodnější. Místo dobírky lze spotřebitelům doporučit platbu kartou, která má pouze jedinou slabinu a tou je bezpečnost. Tuto slabinu lze ovšem potlačit nákupem u důvěryhodných obchodníků případně kombinací 3 bankami zdarma nabízených produktů. Výsledky diplomové práce by mohly být využity spotřebiteli v orientaci mezi platebními systémy používanými při nákupech v internetových obchodech, ale i samotnými provozovateli těchto obchodů, kterým výsledky přiblíží uvažování současných i potenciálních zákazníků a pomohou tak nabídnou zákazníkům nejvýhodnější platební metody.
Franchising jako úspěšná metoda podnikání
TŘEŠTÍK, Miroslav
Franchising v posledním čtvrtstoletí zaznamenává velmi dynamický rozvoj díky stále snazšímu překonávání technologických a politických bariér v šíření informací a kapitálu. Dnes mu mnoho velkých firem vděčí za své silné celosvětové konkurenční postavení a věhlas. Nejúspěšnější franchisové koncepty nabyly postupem času globálního významu. Z praxe víme, že franchising snižuje podnikatelská rizika držitelům franchisové licence oproti samostatně podnikajícím až o 80 %. V současné době se odhaduje, že existuje na celém světě přes 16 tisíc samostatných franchisových koncepcí, značek a sítí uspokojujících konečného spotřebitele. Cílem této práce bude charakterizovat franchisingové podnikání, vysvětlit podstatu jeho fungování, ukázat jeho silné ale i slabé stránky a na základě konkrétního případu konceptu společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. zhodnotit výhodnost zvoleného způsobu podnikání. Celá práce je rozdělena na dvě části. V úvodu se věnuji charakteristice franchisingu, jeho historii, současné situaci, definici a výkladu pojmů. Dále se věnuji srovnání s jinými systémy spolupráce, zmiňuji se o různých druzích franchisingu, o jeho výhodách a nevýhodách a o jeho silných stránkách. Také se zmíním o vlivu na malé a střední podnikání. Na konci první části se zabývám okolnostmi při zakládání franchisového podniku a současnou situací v České republice po vstupu do Evropské unie. Ve druhé části se podrobně věnuji výše zmíněnému konceptu samoobslužného zařízení, kde se úvodem zmíním o historii společnosti a o vzniku konceptu. Popisuji zde podrobně celý koncept, zmiňuji jeho výhody a v prvé řadě také jeho jedinečnost. Ilustruji zjednodušenou ekonomickou rozvahu. Zmiňuji zde náležitosti, které je nutno splnit při záměru stát se franchisantem. Nastiňuji také aktuální problémy při rozrůstání sítě. Pro gastronomické činnosti se jeví franchising jako velice výhodný způsob podnikání. Avšak pro každou podnikatelskou činnost je nutné pečlivě zvážit, zdali se hodí právě tento způsob. Z praxe víme, že lze provozovat touto metodou úspěšně i realitní kanceláře a mnohé jiné druhy podnikání. Velkou roli v tomto podnikání hraje komunikace mezi franchisorem a franchisantem. Zakladatelům zkoumaného konceptu se nepochybně povedlo nabídnout tržnímu světu něco nového, ojedinělého a to nejen v České republice ale i v zahraničí. To dokazuje zájem jak domácích, tak zahraničních uchazečů. Bohužel momentálně nelze koncept z technického ani obchodního hlediska realizovat v zahraničí.

Viz též: podobná jména autorů
2 Třeštík, Marek
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.