Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity studentů domova mládeže spojené se společenskou participací ve volném čase
STRAKOVÁ, Ilona
Práce se zabývá aktivitami studentů spojenými se společenskou participací ve volném čase a zdroji získávání informací o dění ve společnosti, spojenými s pobytem ve vybraných dvou domovech mládeže - Domov mládeže při Gymnáziu, Střední odborné škole ekonomické a Středním odborném učilišti v Kaplici a Domov mládeže a Školní jídelna, Holečkova v Českých Budějovicích. Součástí práce jsou názory vychovatelů na společenskou angažovanost studentů ve volném čase. Teoretická část vymezuje pojem mládež v současné společnosti, charakterizuje volnočasovou kulturu mládeže, postoje mladých lidí ke společenské participaci, dále popisuje vliv hodnotové orientace na rozvoj vlastní osobnosti i okolí, popisuje životní styl mládeže v informační společnosti. Dále přibližuje základní charakteristiky domova mládeže, osobnost vychovatele a jeho roli při formování společenské participace mládeže. Poslední kapitola teoretické části pak představuje vybrané výchovné přístupy založené na výchově k participaci mládeže a uvádí jejich vliv na individuální celoživotní i společenský perspektivní dopad. Výzkumná část vymezuje výzkumný problém, výzkumné otázky a stanovuje hypotézy. Na to navazuje vyhodnocení dotazníku pro studenty a vychovatele, vyhodnocení stanovených hypotéz a diskuse nad výsledky vlastního šetření.
Analýza verbální komunikace ve výuce odborných předmětů na střední škole
STRAKOVÁ, Ilona
Bakalářská práce předkládá námět na dlouhodobější pozorování verbální komunikace ve výuce odborných předmětů. Teoretická část charakterizuje pedagogickou komunikaci se zaměřením na verbální komunikaci ve vztahu k vyučovacím metodám a organizačním formám vyučování využívaných při výuce na střední škole. Navazuje část výzkumná, která se zaměřuje velmi autenticky na průběh verbální komunikace přímo ve výuce odborných předmětů. Hlavním zdrojem výzkumu je videozáznam z konkrétních vyučovacích hodin v návaznosti na pozorování jednotlivých aspektů, forem a výskytu četnosti verbální komunikace učitelů a žáků. Nahlédnutí přímo do děje vyučovací hodiny je velkou inspirací a sebereflexí nejen pro mě samotnou, ale i pro učitele kolegy. Celkový pohled ve výzkumné části dotváří dotazníky pro učitele a žáky, kteří ještě v písemné formě vyplňují své názory a hodnocení na verbální komunikaci odborných předmětů. Osobní kontakt s učiteli a žáky střední školy přímo ve výuce mi přinesl aktuální pohled na danou problematiku mé bakalářské práce.

Viz též: podobná jména autorů
3 STRAKOVÁ, Ilona
4 Straková, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.