|
Škola Aria jako případ implicitního náboženství
Slačálková Otterová, Mariana ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Tato práce ukazuje na příkladu Školy Aria, že i skupina, která se sama nechápe jako náboženská, může prokazovat implicitně náboženské prvky. O Škole Aria neexistují žádné odborné ani jiné texty, proto je první část práce věnována představení této organizace a rekonstrukci její historie. Druhá část práce potom analyzuje konkrétní jevy, které lze vnímat náboženskou optikou. Tato analýza vychází z koncepce Niniana Smarta, který v knize Dimensions of the Sacred vymezil sedm dimenzí posvátna - rituální, doktrinální, narativní, etickou, emocionální, sociální a materiální. Informace o Škole Aria vychází především z rozhovorů s dvaadvaceti respondenty, kteří byli do této organizace v různých dobách jejího fungování zapojeni. Pod názvem Škola Aria působila tato skupina od roku 1992 do roku 2014.
|
|
Škola Aria jako případ implicitního náboženství
Slačálková Otterová, Mariana ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Tato práce ukazuje na příkladu Školy Aria, že i skupina, která se sama nechápe jako náboženská, může prokazovat implicitně náboženské prvky. O Škole Aria neexistují žádné odborné ani jiné texty, proto je první část práce věnována představení této organizace a rekonstrukci její historie. Druhá část práce potom analyzuje konkrétní jevy, které lze vnímat náboženskou optikou. Tato analýza vychází z koncepce Niniana Smarta, který v knize Dimensions of the Sacred vymezil sedm dimenzí posvátna - rituální, doktrinální, narativní, etickou, emocionální, sociální a materiální. Informace o Škole Aria vychází především z rozhovorů s dvaadvaceti respondenty, kteří byli do této organizace v různých dobách jejího fungování zapojeni. Pod názvem Škola Aria působila tato skupina od roku 1992 do roku 2014.
|