Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní kompetence ve vztahu ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů mateřských a základních škol hlavního vzdělávacího proudu
SASKOVÁ, Sabina
Bakalářská práce se zabývá profesními kompetencemi z pohledu učitelů základních a mateřských škol směrem ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V úvodní kapitole jsou vymezeny pojmy inkluzivní vzdělávání, rozdělení inkluzivního vzdělávání na předškolní a základní a podpůrná opatření. Pojmy žák se speciálními vzdělávacími potřebami, druhy vzdělávání těchto žáků a poradenský systém v České republice jsou vymezeny ve druhé kapitole teoretické části. Poslední kapitola teoretické části se věnuje pedagogovi, jeho osobnosti a kompetencím ve vztahu ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část se snaží naplnit výzkumný cíl, kterým je zjistit a popsat pohledem učitelů mateřských a základních škol své profesní kompetence směrem ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby bylo dosaženo výzkumného cíle byl zvolen smíšený typ výzkumu. Kvantitativní výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 112 pedagogů základních a mateřských škol. Získaná data z dotazníkového šetření byla analyzována a tříděna postupy první úrovně a následně jsou prezentována v grafech. Pro zvýšení výpovědní hodnoty kvality výzkumu byl proveden jeden polostrukturovaný rozhovor s paní učitelkou na základní škole, která má zkušenost se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Z výsledku výzkumu můžeme usuzovat, že pedagogové přistupují ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami převážně kladně. Avšak jsou zjištěny nedostatky v rámci vzdělávání a přípravy pedagogů na přijetí těchto dětí do jejich třídy. Velká většina pedagogů využívá samostudium, aby se cítili dostatečně kompetentní. Přesně 77,5 % pedagogů, kteří se zúčastnili výzkumu však svoji práci hodnotí velice kladně a byli se svými pedagogickými dovednostmi v rámci vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami spokojeni. Tato bakalářská práce může být též využitelná pro optimalizaci vzdělávacích programů pro učitele základních a mateřských škol v rámci pregraduální přípravy vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAŠKOVÁ, Šárka
2 Šášková, Simona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.