|
Vstupní znalosti a představy o světadílech u žáků mladšího školního věku
PRÁŠKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá úrovní vstupních znalostí a představ o světadílech u žáků mladšího školního věku. Cílem diplomové práce je prostřednictvím jednotného výzkumného šetření, provedeného ve čtvrtých a pátých ročnících třech základních škol, zjistit, komplexní představy a znalosti žáků o světadílech. Získaná data jsou dále analyzována. Zaměří se na zdroj, z nějž se děti informace dozvídají; kvalitu, správnost, charakter, rozsah těchto znalostí a emocionální rovinu kognice a prekoncept. Součástí vyhodnocení výzkumu, a také stěžejním úkolem práce, je analýza rozdílů výsledků žáků dle jednotlivých škol, porovnání výsledků čtvrtých a pátých ročníků a v neposlední řadě porovnání úrovně znalostí chlapců a dívek. Výsledkem didaktické aplikace dat výzkumu je v praktické části práce tvorba edukačního materiálu ve formě projektové výuky pro čtvrtý a pátý ročník základních škol. Obsah práce je strukturován do pěti dílčích celků. Výzkumné části předchází teoretická část, obsahující teoretická východiska práce a diskuzi s literaturou, vztahující se k dané problematice. Druhá, metodická část, seznamuje s předmětem, průběhem a zpracováním výzkumu, včetně použitých výzkumných metod a metod využitých v praktické části práce. Samotné jádro práce pak představuje výzkumná část práce, která shrnuje sesbíraná data a seznamuje s výsledky šetření. Na výzkum navazuje praktická část, jejíž součástí je návrh vlastní projektové výuky pro čtvrtý a pátý ročník základní školy. Závěrečná část potvrzuje a vyvrací vstupní hypotézy výzkumu.
|