Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika mateřství a péče o dítě s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na vnímání normativního diskurzu mateřství a vývoje dítěte pečující matkou
Nováková, Viktorie ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Rutová, Simona (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na téma mateřství a péče o dítě s těžkým kombinovaným postižením. Konkrétně se zabývá normativními diskurzy, které toto téma obklopují, a jejich vlivem na pečující matky. Práce analyzuje jak (či zda vůbec) pečující matky vnímají společenská normativní očekávání ohledně mateřství a jakými způsoby se v jejich praktikách projevují. Dále se zaměřuje také na způsoby vnímání postižení pečujícími matkami v kontextu společenských normativních očekávání týkajících se vývoje dítěte a celkově podoby a chování jedince. V neposlední řadě se práce soustředí také na specifické aspekty mateřství a péče o dítě s postižením, které samy pečující matky identifikují jako nejzásadnější. Cílem práce je tak prostřednictvím analýzy výpovědí poskytnutých matkami pečujícími o děti s těžkým kombinovaným postižením přiblížit, jaký vliv a dopady mají normativní představy a očekávání společnosti na praktikování mateřství, péči a výchovu dítěte, vnímání postižení i život žen jako takový. Součástí práce je také zkoumání konkrétních specifik péče o dítě s postižením a jejich implikací pro život pečujících matek. Zjištění vycházejí z tematické analýzy okódovaných dat získaných z šesti hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s matkami pečujícími o dítě s těžkým kombinovaným postižením. Analytická část...
Hračky šetrné k přírodě a bezpečné k dětem v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá hračkami, které jsou určeny pro děti předškolního věku. Cílem práce je objasnit, jaké hračky jsou pro děti vhodné z hlediska bezpečnosti a šetrnosti k přírodě a jaký postoj k těmto hračkám mají učitelky mateřských škol. Bakalářská práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na význam hračky pro dítě a na to, jak by měla vypadat hračka bezpečná a zároveň šetrná k životnímu prostředí. Praktická část hodnotí stav hraček ve dvou různých předškolních zařízeních. Prostřednictvím pozorování je porovnává a hledá alternativy kvalitních hraček za hračky nekvalitní.

Viz též: podobná jména autorů
25 NOVÁKOVÁ, Vendula
64 NOVÁKOVÁ, Veronika
2 NOVÁKOVÁ, Viktorie
4 NOVÁKOVÁ, Vladimíra
25 Nováková, Vendula
64 Nováková, Veronika
3 Nováková, Veronika Kateřina
1 Nováková, Viktória
4 Nováková, Vladimíra
2 Nováková, Vlasta
9 Nováková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.