Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interkulturní komunikace a psaná publicistika
MATUROVÁ, Markéta
Předkládaný projekt si klade za cíl přispět k rozšíření poznatků o interkulturní komunikaci. Vzhledem k obsáhlosti dané problematiky se zabýváme problematikou interkulturní komunikace v obecné rovině a její následnou aplikací na oblast psané publicistiky. Jedním z cílů projektu je vypracování podrobné analýzy, která ukáže, jak se interkulturní komunikace uplatňuje v současných českých denících (Mladá fronta Dnes, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo). Jako zajímavé se ukazuje i srovnání s odlišným typem denního tisku (bulvární deník Blesk a levicové Haló noviny). Materiálovým východiskem práce je jazyková analýza nashromážděného a utříděného materiálu. Rozbor se nevěnuje pouze lexikálním prostředkům, ale současně bychom chtěli upozornit na obrazná vyjadřování (frazémy), která jsou velmi důležitou součástí publicistického stylu.
Řečové nedostatky mladších žáků
MATUROVÁ, Markéta
Práce se zabývá nedostatky v mluveném projevu u mladších žáků. Je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je pojednáno nejen o řečové komunikaci, ale také o problematice logopedické péče v České republice. Následuje jednotný přehled českých hlásek a stručná charakteristika mluvních orgánů, které se podílejí na vytváření podmínek, v nichž může zaznít zvuková podoba řeči. Nedílnou součástí je i kapitola o komplexním rozvoji řeči u člověka. Těžiště prvního tematického celku tvoří nejčastější výslovnostní vady a způsoby jejich odstraňování nejen u intaktní společnosti, ale i postižených jedinců. Zvolili jsme taková postižení, která jsou frekventovaná a věnuje se jim i odborná literatura. Praktická část se z velké části opírá o teoretické poznatky popsané v předešlých kapitolách. První samostatný celek tvoří záznam verbální řeči afatiků se zaměřením na některé jazykové zvláštnosti. Poté následuje výzkum zaměřený na vady výslovnosti u žáků/žákyň na základních a středních školách, který je zpracován v grafické podobě. Závěrečné kapitoly jsou věnovány porovnávání artikulačních potíží u zdravých a zdravotně postižených dětí.

Viz též: podobná jména autorů
4 Maturová, Magdaléna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.