Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimental audio effect based on dynamic signal filtering
Leitgeb, David
This paper deals with an audio effect that utilizes multiple types of digital signal processing to creatively produce various sound colors with musical signal as its input. Used signal processing techniques include: frequency filters, delay line with signal interpolation, low-frequency oscillators. The paper includes description of the structure of the proposed audio effect, approaches used during the implementation process and several examples of the functionality of its individual features. The proposed effect was developed using Matlab and its Audio Toolbox extension.
Experimentální zvukový efekt založený na dynamické filtraci signálu
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je realizace experimentálního zvukového efektu založeného na dynamické filtraci signálu. Byly provedeny dvě implementace efektu, jedna v prostředí Matlab s použitím jeho rozšíření Audio Toolbox a druhá v programovacím jazyce C++ s použitím aplikačního frameworku JUCE. Mezi hlavní typy zpracování signálu, které se v navrženém efektu vyskytují patří kmitočtová filtrace, zpoždění signálu a řízení parametrů efektu pomocí nízkofrekvenčních oscilátorů. První verze efektu slouží převážně jako prototyp ověřující správnou funkčnost navržených algoritmů. Výsledkem druhé realizace je plnohodnotný plug-in modul použitelný např. při hudební produkci. Obě verze efektu jsou také dostupné ve formátu VST, který je možné využít v různých hostitelských aplikacích. Text práce je rozdělen do tří hlavních částí: teoretického úvodu, implementace efektu a testování jeho funkčnosti. Teoretický úvod se věnuje popisu problematiky několika oblastí zpracování zvukového signálu, které jsou klíčové pro správnou implementaci jednotlivých částí efektu. Ta je popsána v následující části textu, v případě realizace v prostředí Matlab převážně formou výpisů ze zdrojového kódu, C++ verze pak z velké části slovním popisem. Poslední část práce je zaměřena na demonstraci funkčnosti obou verzí efektu. Zde jsou uvedeny grafické ukázky různých způsobů použití efektu. Zvukové soubory těchto ukázek jsou k dispozici v elektronické příloze práce.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.
Realizace zvukového efektu Waveshaper
Leitgeb, David ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je realizace nelineárního zvukového efektu typu waveshaper. Ten se skládá z těchto základních bloků: uživatelem editovatelná převodní charakteristika, různé typy kmitočtové filtrace a několik stupňů převzorkování. Prototyp tohoto efektu byl nejprve realizován pomocí softwaru Matlab v kombinaci s jeho rozšířením Audio Toolbox. Z důvodu určitých omezení tohoto prototypu způsobených použitým prostředím byl následně celý efekt od základu přepsán do jazyka C++. Pro tuto implementaci byl využit framework JUCE, který je převážně používaný pro tvorbu aplikací určených ke zpracování zvukového signálu. Přechod na toto prostředí umožnil především editaci převodní charakteristiky v reálném čase a převedení efektu do formátu VST3. Kromě stručného představení použitých typů systémů, motivace pro převzorkování a popisu implementace obou prototypů jsou v práci obsaženy i grafické ukázky demonstrující jejich správnou funkčnost. Zvukové soubory související s těmito ukázkami jsou součástí elektronické přílohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.