Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání
KLABOUCHOVÁ, Denisa
Žák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují ceskou školu. To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele. Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a prijmout svého {\clqq}cizího`` spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní multikulturní spolecnosti možné.

Viz též: podobná jména autorů
2 Klabouchová, Daniela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.