Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výživa telat mléčným krmným automatem
HOMOLKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce "Výživa telat mléčným krmným automatem" popisuje technologii krmení telat umožňující chovateli kontrolu nad množství a typem podávaného mléka společně s nepřetržitým dohledem nad zdravím jednotlivých telat v mléčném období. V první kapitole je popsáno charakteristické uspořádání trávicí soustavy u přežvýkavců, její specifické funkce a vývoj v prenatálním, ale i v postnatálním období. Druhá kapitola je zaměřena na mlezivové a mléčné období. Věnuje se složení mleziva společně s jeho imunitním významem zajišťujícím telatům po porodu pasivní imunitu danou imunoglobuliny. Dále je v této kapitole probíráno složení kravského mléka a jeho rozdílné technologie zkrmování telaty v mléčném období. Třetí kapitola je věnována výživě krav v tranzitním období rozděleném na období před porodem, nazývaném stání na sucho, a poporodní období. V období stání na sucho se dojnice připravuje na nadcházející porod, přičemž základ krmné dávky je tvořen převážně pící (omezení příjmu objemných krmiv z důvodu možného ztučnění) a přesného množství dusíkatých látek (zabránění nedostatečnému vývinu plodu a nízké životaschopnosti telat, vyššímu riziku ketózy, zadrženého lůžka či ztučnění jater). V závěrečné kapitole se popisuje samotná technologie krmení telat mléčnými krmnými automaty. Jejich výhody zahrnující predikci možného výskytu onemocnění, možnost nastavení krmné dávky a nevýhody představující potenciálně zvýšený výskyt respiračních a průjmových onemocnění společně s eventualitou výskytu křížového sání.
Pandemie Covid 19 a ochrana životního prostředí z právního pohledu
Homolková, Kateřina ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Falteisková, Sabina (oponent)
Pandemie Covid - 19 a ochrana životního prostředí z právního pohledu Abstrakt Pandemie Covid - 19 zásadním způsobem ovlivnila téměř všechny aspekty života na Zemi, životní prostředí a jeho ochranu nevyjímaje. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv měla, má a případně bude mít koronavirová pandemie na jednotlivé složky životní prostředí a jejich ochranu z právního pohledu. Vliv pandemie v oblasti práva životního prostředí můžeme pozorovat ve dvou rovinách. Tou první je její přímý, respektive materiální vliv na jednotlivé složky životního prostředí. Práce se zaměřila na vzduch, vodu a odpady, jakožto složky, jež byly pandemií ovlivněny nejvíce. Materiální vliv pandemie na životní prostředí a jeho složky znamená, že se v přímém důsledku pandemie zlepšila, či zhoršila jejich kvalita, případně kvantita. Druhá rovina vlivu pandemie na jednotlivé složky životního prostředí se projevila nepřímo, a to reakcí práva na změny ve složkách životního prostředí způsobené pandemií Covid-19. V této rovině bylo možné pozorovat, jak pružně, rychle a efektivně zvládlo, nebo nezvládlo právo reagovat na aktuální události. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, z nichž nejpodrobnější je druhá z nich, která analyzuje přímý a nepřímý vliv pandemie Covid - 19 na některé vybrané složky životního prostředí. Dále se práce věnuje vlivu...
Informovanost absolventek kurzu Life Skills v Zambii
HOMOLKOVÁ, Kateřina
Jako téma diplomové práce jsem zvolila Informovanost absolventek kurzu Life Skills v Zambii. Předkládaná diplomová práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části se s oporou o odbornou literaturu věnuji v obecné rovině popisu rozvojové problematiky zemí subsaharské Afriky. Dále v teoretické části popisuji právě Zambii v kontextu rozvojové problematiky. Poslední část teorie je věnována charakteristice kurzu Life Skills a neziskové organizaci ARHA, pod jejímž vedením celý projekt vznikl. Cílem práce je zjištění míry informovanosti absolventek kurzu Life Skills v Zambii. Zkoumanými okruhy Life Skills se stala sexuální výchova, problematika HIV/AIDS a gender. Tyto okruhy byly vybrány, protože patří mezi nejvíce probíraná témata v zemích subsaharské Afriky. V rámci diplomové práce jsem stanovila tři výzkumné otázky, které se týkají dané problematiky. Ve výzkumné části diplomové práce jsem se na ně pokusila odpovědět. Jednalo se o tyto výzkumné otázky: Jaká je informovanost absolventek kurzu Life Skills v oblasti sexuální výchovy? Jaká je informovanost absolventek kurzu Life Skills o problematice HIV/AIDS? Jaká je informovanost absolventek kurzu Life Skills v oblasti gender? Pro realizaci výzkumu jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu polostrukturovaného rozhovoru. Vlastní výzkum proběhl v prostorách střední technické školy Kambule v Zambii, kde probíhal i půlroční kurz Life Skills. Jednotlivé rozhovory byly uskutečněny v období říjen listopad 2014. Získané výsledky výzkumu poukazují na fakt, že míra informovanosti absolventek kurzu Life Skills je podmíněna v kontextu sociokulturních faktorů. V průběhu půlročního kurzu byly absolventkám předávány pouze společensky tolerované informace. Informace předávané v rámci prevetivně vzdělávacích programů jsou tedy značně okleštěné, a to zejména v oblasti sexuální výchovy. Absolventky kurzu Life Skills jsou sice informovány o preventivním užívání prezervativů, ale zároveň je zdůrazňováno, že předmanželský sex je hřích. Kult manželství má v Zambii významnou roli. Vzhledem k faktu, že Zambie je charakterizována jako patriarchální společnost, jsou ženám, zejména pak v manželství, upírána mnohá práva. Obecně není například tolerováno užívání prezervativů v manželském svazku. Výsledky výzkumu poukazují právě na výše zmíněná fakta, která pramení z ryze tradičního uspořádání společnosti. Preventivně vzdělávací programy jsou zaměřeny výlučně na opatření, která jsou v souladu s tradičními hodnotami společnosti, tedy sexuální abstinence a rázné odmítání předmanželského sexu. Velkým nedostatkem preventivně vzdělávacích programů je právě tato forma rigidity, ve které chybí flexibilní reakce na aktuální problémy ve společnosti. Bohužel i během šestiměsíčního kurzu Life Skills nebyly absolventkám podávány relevantní informace, které by jim pomohly reagovat na aktuální problémy ve společnosti. Například propagace a distribuce prezervativů byla před samotným zahájením kurzu zakázána. Výše uvedená fakta lze označit jako bariéry ve vzdělávání a v rozvoji Zambie. Tradiční vzorce chování jsou v Zambii velmi hluboce zakořeněny a jejich překonávání lze považovat za obtížné. Bohužel tento fakt s sebou nenese pouze nedostatečnou formu preventivně vzdělávacích programů, ale rovněž i nízkou informovanost účastníků o dané problematice. Na základě šestiměsíčního kurzu Life Skills a výsledků výzkumu byla ve spolupráci s neziskovou organizací ARHA vytvořena publikace, kde jsou shrnuty získané zkušenosti a následně navrženy způsoby na zvýšení efektivity nadcházejícího kurzu.
SPECIFIKA LÉČBY U ALKOHOLIKŮ, UŽIVATELŮ NELAKOHOLOVÝCH DROG A GAMBLERŮ
HOMOLKOVÁ, Kateřina
HLAVNÍM CÍLEM MÉ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE BYLO ZJISTIT, JAKÁ JSOU SPECIFIKA LÉČBY U ALKOHOLIKŮ, GAMBLERŮ A UŽIVATELŮ NEALKOHOLOVÝCH DROG V PSYCHIATRICKÉ LÉČEBNĚ ČERVENÝ DVŮR. DÍLČÍM CÍLEM BYLO ZJIŠTĚNÍ ROZSAHU A POTŘEBNOSTI JEDNOTLIVÝCH TERAPEUTICKÝCH PŘÍSTUPŮ. KONKRÉTNĚ SE JEDNALO O ARTETERAPII, PRACOVNÍ TERAPII, SKUPINOVOU A INDIVIDUÁLNÍ PSYCHOTERAPII. ZVOLENÝM VÝZKUMEM BYLO ZJIŠTĚNO, ŽE SE V LÉČBĚ ZÁVISLOSTI NEVYSKYTUJÍ ŽÁDNÉ KARDINÁLNÍ ROZDÍLY MEZI JEDNOTLIVÝMI DRUHY ZÁVISLOSTÍ. DIFERENCE, KTERÉ PRO MNE Z VÝZKUMU VYPLYNULY, LZE CHARAKTERIZOVAT JAKO DÍLČÍ. TYTO ROZDÍLY DLE MÉHO NÁZORU NEVYPLÝVAJÍ POUZE Z DRUHU ZNEUŽÍVANÉ LÁTKY, ALE JSOU OVLIVNĚNY MNOHA FAKTORY. MEZI TYTO FAKTORY PATŘÍ VĚK, POHLAVÍ, VZDĚLÁNÍ, DROGOVÁ (ALKOHOLOVÁ) KARIÉRA, RODINNÉ ZÁZEMÍ, EKONOMICKÁ SITUACE, SOCIÁLNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI, PRACOVNÍ NÁVYKY A V NEPOSLEDNÍ ŘADĚ I TO O KOLIKÁTOU LÉČBU SE U DANÉHO JEDINCE JEDNÁ.

Viz též: podobná jména autorů
4 HOMOLKOVÁ, Kateřina
1 Homolková, Kamila
1 Homolková, Klára
4 Homolková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.