| |
|
Metodické nástroje pro snižování silniční nehodovosti na rychlostní komunikaci R46
Kocián, Karel ; Krpešová, Kateřina ; Frydrýn, Michal
Cílem příspěvku je posluchače seznámit s vybranými metodickými přístupy používanými pro snižování silniční nehodovosti. Přednáška je zaměřená na následující bezpečnostní nástroje: Zkrácená analýza dopravních nehod, program EuroRAP, Bezpečnostní inspekce průjezdem inspekčního vozidla a Sledování dopravních konfliktů. Z důvodu objektivního porovnání uvedených metodik budou následně představeny výsledky aplikace těchto bezpečnostních nástrojů na vybraný silniční úsek, kterým je rychlostní komunikace R46. V závěru jsou uvedeny přednosti použitých metodik na základě získaných empirických zkušeností z jejich aplikace na vzorovém silničním úseku, které jsou doplněny o doporučení způsobu výběru nejvhodnější metodiky pro dosažení výrazného snížení nehodovosti na libovolném silničním úseku.
|
| |
|
Poměry rozsahu deformací jako kritérium fingovaných nehod
Šachl, Jindřich Jan ; Šachl, Jindřich ; Frydrýn, Michal
Poměr hodnot EES na vozidlech, jež se střetla, se obvykle dává do souvislosti s jejich hmotnostmi a vyjadřuje se vztahem pro přepočet hodnot EES mezi jednotlivými vozidly. Běžně používaný vztah ale neplatí obecně, je založen na předpokladech, které nebývají splněny při všech typech střetů – podmínky platnosti tohoto vztahu bývají splněny dokonce spíše výjimečně. Vědí to všichni znalci? Mnozí dosadí „své“ hodnoty do zmíněného vztahu, jakoby byl exaktní obecně platný, a pokud poměr hodnot EES tomuto vztahu neodpovídá, považují to za hlavní kritérium pro výrok o tom, že se jedná o nehodu fingovanou – bohužel mnohdy mylně.
|