Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby výuky první pomoci v autoškolách
FÜRST, Tomáš
Bakalářská práce na téma "Způsoby výuky první pomoci v autoškolách," se zaměřuje na systém výuky zdravotnické přípravy v autoškolách. Podle statistických údajů se denně na našich silnicích stane přibližně 250 dopravních nehod, řada z nich si pak vyžádá zranění nebo úmrtí. V té chvíli o přežití rozhoduje rychlá pomoc ihned po nehodě, která je zajištěna především prostřednictvím dalších účastníků silničního provozu. Každý řidič by měl v rámci autoškoly absolvovat školení první pomoci a měl by být na tuto situaci připraven. V práci byl uplatněn smíšený výzkum, stanoven jeden cíl a tři výzkumné otázky. Metodou sběru dat u kvalitativní části byly polostrukturované rozhovory s majiteli vybraných autoškol, které doplnily kvantitativní částí anonymní dotazníky s absolventy a studenty autoškol. Z výsledků výzkumu vyplývá, že se výuka v jednotlivých autoškolách liší, jak ve formě školení, tak i v tematickém obsahu probíraných témat a kvalifikačním vzdělání lektora. Výzkumem bylo také zjištěno, že školení v některých autoškolách nesplňují legislativní požadavky, především v dodržování počtu hodin, a poměrem mezi teoretickou a praktickou částí výuky. Pro praxi z tohoto výzkumu plyne, že by mělo dojít ke změně současného systému, aby výuka zdravotnické přípravy probíhala kvalitně a dle platné legislativy. Výzkum také zjistil pohled a výhrady na současný systém výuky první pomoci v autoškolách, jak z řad majitelů autoškol, tak i z řad studentů.

Viz též: podobná jména autorů
1 Fürst, T.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.