Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Standardy periradikuloterapie pod CT kontrolou na oddělení zobrazovacích metod v Nemocnici Jihlava
DOLEŽALOVÁ, Jarmila
Tématem mé bakalářské práce je léčba bolestí zad. Zaměřuji se na léčebné možnosti radikulárních bolestí. Práce je rozčleněna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuji na popsání anatomie páteře, neuroanatomie a také se zabývám funkcí páteře. Bolesti zad patří mezi jedny z nejčastějších diagnóz v ordinaci praktických, ale i odborných lékařů. Téměř každý člověk jednou za život navštíví lékaře s potížemi souvisejícími s bolestí zad. Na vzniku bolesti zad se podílí celá řada faktorů. Neustále se rozvíjející nevaskulární část intervenční radiologie pomáhá díky svým terapeutickým metodám řešit bolesti zad, kde konzervativní postup léčby nemá dostatečný efekt pro pacienta. Současná medicína nabízí celou řadu miniinvazivních léčebných algoritmů. Mezi možný miniinvazivní léčebný postup v oblasti krčního a bederního úseku páteře patří periradikulární obstřik. Tento léčebný zákrok do meziobratlového prostoru v okolí míšního nervu je cílený a provádí se pod řízenou CT kontrolou za sterilních podmínek. Další novější miniinvazivní metoda je oxygen ozónová terapie. Metoda využívá biochemických vlastností ozónu. Miniinvazivní léčebné metody se s úspěchem provádějí na oddělení zobrazovacích metod v Nemocnici Jihlava. Rozdílem u obou prezentovaných metod je složení léčebné směsi. Obě popsané metody v teoretické části práce jsou pro pacienta dostupné, pacientem dobře tolerovány s minimálním výskytem nežádoucích reakcí po zákroku. Závěrem teoretické části je popis indikace k vyšetření, složení konkrétní léčebné směsi, informace týkající se kontraindikací k výkonu, dále komplikací, které mohou nastat při zákroku a také popis terapeutického efektu, který pro pacienta provedený zákrok přináší. Hodnocení a srovnání metod z časového hlediska, finančního zatížení a pohled radiologického asistenta. Praktická část práce zahrnuje podrobný postup a provedení léčebných zákroků, kde výstupem bude zpracování místního radiologického standardu jednotlivých metod určeného pro potřeby oddělení zobrazovacích metod Nemocnice Jihlava p.o.. Zpracovaný standard zlepší informovanost ostatních oddělení o léčebném zákroku, který se na našem oddělení provádí. Následně popisuji srovnání obou metod, což byl stanovený cíl práce. Metodika práce zahrnuje zhodnocení dosažených výsledků. Sledovanou databází byl soubor pacientů, u kterých byla provedena léčebná terapie, a to v letech 2011 až 2013. Databáze pacientů zahrnovala provedený léčebný zákrok, věk pacienta, pohlaví pacienta a ošetřený úsek páteře. Dále pak celkové počty zákroků rozdělené do jednotlivých let. Hodnocení výsledků bylo zpracováno z celkového počtu 668 pacientů a to v podobě tabulek a grafů. Výzkumná otázka práce, zda bude počet pacientů miniinvazivní terapie stoupat a jejich věk se snižovat se podle dosažených výsledků potvrdila. Ze zpracovaných tabulek a grafů je patrné, že celkový počet pacientů je za sledované období 2011 2013 rostoucí, ale v roce 2013 se zvyšuje počet pouze u pacientů ženského pohlaví a naopak u mužských klesá. Nejvíce provedených zákroků bylo provedeno v oblasti bederní páteře. Co se týče rozdělení pacientů dle věkové kategorie, tak v jednotlivých šesti věkových kategoriích byly dosažené výsledky následující. Za celé sledované období došlo k rostoucímu trendu až do věkové kategorie 51 60, poté byl vývoj klesající. V roce 2013 tato věková kategorie dosáhla více než 35 % z celkového počtu. Miniinvazivní léčebné metody, které jsou prováděny v oblasti zad, zlepšují životní komfort pacienta a příznivý léčebný efekt navrací pacientovi fyzickou a psychickou kondici.
Vliv merchandisingu na kupní rozhodování spotřebitele
Víznerová, Patricie ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Doležalová, Jarmila (oponent)
Nakupování se stalo běžnou součástí našich životů. Vše, co se děje v naší hlavě před tím, než vezmeme vybraný produkt z regálu, se dá přirovnat k černé schránce. Spotřebitele ovlivňují při nákupu fyzické, psychické, kulturní a sociální aspekty. Maloobchodník se snaží zákazníkovi nákup co nejvíce usnadnit a zpříjemnit. Aktivity, které zatraktivňují nákupní prostředí, se nazývají merchandising. Merchandising, který je přínosem pro zákazníka, maloobchodníka i výrobce resp. merchandisingovou agenturu, je cílem této práce.

Viz též: podobná jména autorů
33 DOLEŽALOVÁ, Jana
12 DOLEŽALOVÁ, Jitka
12 Doležalová, JItka
33 Doležalová, Jana
12 Doležalová, Jitka
1 Doležalová, Julia
3 Doležalová, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.