Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné možnosti využití torz sakrálních staveb
Březinová, Magdaléna
Cílem této diplomové práce je analyzovat soudobé možné přístupy k rehabilitaci zničených sakrálních památek v naší krajině. Předmětem průzkumů se staly historické prameny, které udávají důvody zániku kostelů a kaplí a poukazují na důležitost těchto staveb v krajině. Autorka přibližuje na pěti soudobých příkladech rozdílné přístupy k využití ruin kostelů. Definuje jejich specifika a objasňuje přínos i rizika z pohledu krajinářského architekta. Na základě získaných poznatků stanovuje univerzální postup, jak by se mělo s těmito památkami nakládat. Stěžejní myšlenkou celé práce je nutnost na základě důkladných analýz objevit hlavní specifický znak každé církevní ruiny a ten zachovat či obnovit, aby mohla památka opět plnohodnotně zaujmout své místo, a dále vhodnými prostředky upravit okolí tak, aby byl zachován charakter místa. Tato teorie je ověřována na návrhu modelového objektu. Studie zpracovává rehabilitaci areálu zříceniny větší kaple v pohraniční obci Slezská Harta (bývalé Sudety), která byla díky výstavbě vodních nádrží v historii dvakrát vysídlená. Nabízí řešení jak okolí stavby s přesahem do krajiny, tak na variantách ověřuje správnost postupu rehabilitace ruiny. Následně volí jednu z variant a tu dopracovává do detailu. Diskuse se zabývá třemi tématy: - shrnuje krajinářské prostředky, které lze při rehabilitaci památky využívat - zabývá se vlivem okolí a důležitostí sakrálních staveb jako symbolu - nastiňuje budoucnost a udržitelnost projektů obnovy a rehabilitace sakrální architektury
Školní zahrada
Březinová, Magdaléna
Tato práce se věnuje tématu školních zahrad. Ze širokého spektra vzdělávacího systému se zaměřuje zejména na zúženou oblast druhého stupně základní školy. Pro tuto skupinu dětí nabízí formou ukázkových projektů školních zahrad ze zahraniční i České republiky možná řešení v přístupu k navrhování i realizaci školních areálů. Kromě toho definuje základní pojmy s tématem související a analyzuje různé alternativní školní systémy a jejich vztah k environmentální výchově a vzdělávání. Díky dostupným literárním pramenům prezentuje nabídku náplně zahrad vhodných pro dospívajících mládež. Získané poznatky jsou utříděny a sepsány do podoby možného postupu při realizaci školní zahrady. Daný postup je následně demonstrován na modelovém příkladu. Snaží se naplnit požadavky a zadání vedení školy a zároveň využít získaných poznatků a soudobých aktuálních trendů.

Viz též: podobná jména autorů
2 BŘEZINOVÁ, Marcela
5 BŘEZINOVÁ, Marie
5 Březinová, Marie
8 Březinová, Markéta
1 Březinová, Martina
7 Březinová, Michaela
1 Březinová, Miluše
1 Březinová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.