Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny rezidenčního cestovního ruchu ve Španělsku, Finsku a Česku
Breza, Marián ; Fialová, Dana (vedoucí práce) ; Štolcová, Kristýna (oponent)
Rekreační apartmánové domy jsou považovány za nový trend druhého bydlení, jež se v Česku začal plně rozvíjet od 90. let 20. století. První z domů se objevují už na sklonku 20. století v horských střediscích, jako například v Krkonoších či na Šumavě. Oproti tradičním chatám a chalupám jsou apartmánové domy lépe zařízeny a uživatelům umožňují větší komfort. Cílem práce je zhodnotit a porovnat vývoj rezidenčního cestovního ruchu ve Španělsku, Finsku a Česku (s primárním zaměřením na rekreační apartmánové domy). Je rozebírána otázka, jaké důsledky přinesla celosvětová hospodářská krize (v případě Španělska a Česka) a pandemie covid-19 (v případě Finska a Česka) pro rezidenční turismus. Na základě grafických výstupů je diskutován význam apartmánových objektů jakožto jedné z nedílných součástí neobydlených bytů. KLÍČOVÁ SLOVA rezidenční turismus, rekreační apartmánový dům, nové trendy druhého bydlení, hospodářská krize, pandemie covid-19, Krkonoše
Rozvoj mapových dovedností ve výuce zeměpisu
Štolcová, Kristýna ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Fikarová, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá rozvojem mapových dovedností v edukační realitě. Jedinečnost této práce spočívá ve zkoumání reality vyučovacího procesu, která zatím ve vztahu k mapovým dovednostem zkoumána nebyla. Díky zkoumání reality můžeme dokumentovat současnou situaci v rozvoji mapových dovedností a lépe zavádět případně změny tohoto procesu. Hlavním cílem práce je na základě videozáznamů popsat různém přístupy učitelů k rozvoji mapových dovedností v praxi. Hlavní metodou této práce je videostudie. Pro dosažení tohoto cíle se práce v teoretické části zaměřila na vymezení pojmu mapové dovednosti a podrobný popis jednotlivých typů mapových dovedností. Dále se zabývá osobním pojetím výuky a jeho vlivem na edukační proces. Osobní pojetí výuky se v praxi projevuje výběrem výukových metod a forem, které jsou také diskutovány. V praktické části je pomocí metody videostudie, která umožňuje zachytit vzdělávací realitu s minimálním zkreslením, zkoumána kognitivní náročnost učitelem zadávaných úkolů na práci s mapou. Zadané úkoly jsou zařazeny do typů mapových dovedností a na základě získaných dat byly stanoveny 3 typy učitelů podle rozvoje mapových dovedností. Součástí práce je porovnání kognitivní náročnosti zadávaných úkolů mezi základní školou a odpovídajícími ročníky gymnázií. Práce se dále...
Migrace a integrace v českém školství
Štolcová, Kristýna ; Pavelková, Lenka (vedoucí práce) ; Janská, Eva (oponent)
Bakalářská práce na téma Migrace a integrace v českém školství se zabývá studiem současných integračních programů pro žáky-cizince v českých školách. Zkoumá, jaké programy jsou k dispozici a kdo je vydává. Práce analyzuje způsoby integrace žáků-cizinců do předškolního a základního vzdělávání. V druhé části práce jsou zkoumány Školní vzdělávací programy 35 základních škol a 35 gymnázií. Jsou sledovány počty hodin v jednotlivých ročnících pro předmět zeměpis. Dále je porovnáno umístění tématu migrace do konkrétního ročníku. Součástí práce je také historický vývoj migrace na území Česka a zhodnocení současné situace v oblasti migrace. Práce byla vytvořena na základě studia dostupných materiálů a následné syntézy získaných údajů. Dále byl použit dotazník, který byl zaslán do škol. Bohužel nebylo získáno potřebné množství odpovědí, proto výsledky dotazníkového šetření slouží pouze jako doplňující informace. Tato práce může sloužit jako základní orientační materiál k problematice integrace žáků-cizinců a náhled do učebních osnov předmětu zeměpis. Klíčová slova: Migrace, integrace, školství, ŠVP, žák-cizinec

Viz též: podobná jména autorů
1 Štolcová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.