|
Irské politické strany a vývoj jejich pozic směrem k EU
Ševčíková, Kristýna ; Stauber, Jakub (vedoucí práce) ; Říchová, Blanka (oponent)
Diplomová práce s názvem Irské politické strany a vývoj jejich pozic směrem k EU se zabývá v našem kontextu přehlíženou problematikou, která souvisí s postojem politických stran v Irsku a jejich vztahem k EU, přičemž autorka vymezila období své analýzy roky 2002-2020. První část práce představuje teoretický koncept euroskepticismu skrze nejvlivnější teoretické příspěvky autorů, jakými jsou Paul Taggart, Aleks Szczerbiak, Petr Kopecký, Cas Mudde, či Soren Rishoj a také diskutuje míru evropeizace samotného irského politického systému, či samotných politických stran. V další části pak práce pojednává o formování samotného irského politického a stranického systému, který je označovaný jako tzv. systém dva a půl strany se dvěma dominantními politickými stranami Fianna Fáil a Fine Gael a analyzuje ostatné politické aktéry. Práce je longitudinální analýzou stavějící na datech získaných z Comparative Manifesto Project, Chapel Hill Expert Survey. Tato data autorka doplnila o vlastní datový soubor voleb 2020 a podrobně je představuje v metodologické části. Analýza dat probíhala v programu R za pomocí metod Wordscores a TF-IDF jenž jsou určeny pro obsahovou analýzu stranických programů s cílem zodpovědět tři výzkumné otázky: Jakým způsobem se vyvíjí pozice irských politických stran směrem k EU? U kterých...
|
|
Struktura volnočasových aktivit dívek staršího školního věku provozujících výkonnostní pohybovou aktivitu v regionu Táborsko
ŠEVČÍKOVÁ, Kristýna
V dnešní době jsou velkým tématem volnočasové aktivity dětí kvůli vzrůstající obezitě a omezenému pohybu. Moje práce popisuje volný čas, pedagogiku volného času, starší školní věk, instituce, které poskytují volnočasové aktivity, a studie týkající se volnočasových aktivit. Hlavní cíl mé bakalářské práce spočíval ve zjištění struktury volnočasových aktivit dívek staršího školního věku mimo jejich výkonnostní pohybovou aktivitu. Mého výzkumu se aktivně zúčastnilo 90 dívek staršího školního věku. Jejich úkolem bylo vyplnění dotazníku vlastní tvorby, toto měření probíhalo od listopadu 2020 do února 2021. Bylo zjištěno, že dívky navštěvují více umělecké a sportovní kroužky než kroužky přírodovědné či vědecké. Těmito kroužky tráví 2 až 6 hodin týdně. Navštěvují je spíše při základních školách a Základní umělecké škole. Počet kroužků se u většiny dívek v pololetí nezměnil a neovlivnila ho ani covidová pandemie.
|