Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomická diplomacie v česko-mexických vztazích
Marešová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Role ekonomické diplomacie je v zahraničních vztazích České republiky nezastupitelná. Především z důvodu malé rozlohy České republiky a velké mezinárodní konkurenci je nutné mít propracovanou strategii prezentace českých výrobků, českého průmyslu a země jako takové. Čeští exportéři se orientují především na evropské země, ve kterých nenarážejí na markantní rozdíly obchodních zvyklostí a jednodušší je i komunikace. Co se týká vývozců do Mexika, bylo nutné nejprve překonat jazykovou bariéru a zvyknout si na zvláštnosti vyjednávání. Během těchto procedur je českým exportérům nápomocno několik orgánů ekonomické diplomacie. CzechTrade, Velvyslanectví České republiky v Mexiku a především jeho obchodně-ekonomický úsek pomáhají s navazováním kontaktů a administrativními procedurami přímo v Mexiku. V České republice mají zájemci o spolupráci s mexickým partnerem na výběr několik dalších možností, jak o sobě dát vědět, ať už jsou to podnikatelské mise, veletrhy nebo výstavy. Vstupem České republiky do EU získali čeští vývozci vyšší míru důvěryhodnosti a na vzájemné vztahy s Mexikem měl tento akt jednoznačně pozitivní důsledky, což dokazuje i vývoj vzájemné obchodní výměny.Ačkoli se několika českým firmám již podařilo v Mexiku úspěšně prosadit a navázat obchodní vztahy, potenciál trhu této země ještě zdaleka není dostatečně využitý.
Vliv nevládních organizací na dodržování lidských práv. Případová studie: Írán.
Pešková, Eva ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidsko-právních organizací, konkrétně Amnesty International a Human Rights Watch, a jejich vlivu na dodržování lidských práv v Íránu. V první části je vymezen význam, funkce, limity a metody, pomocí nichž nevládní lidsko-právní organizace naplňují své cíle. Další část se věnuje Íránu, struktuře rozdělení moci, pro něj závazným lidsko-právním úmluvám a jeho moderní historii v kontextu lidských práv. Praktická část analyzuje nástroje používané sledovanými organizacemi, míru naplňování čtyřech vymezených metod a na tomto základě v závěru srovnává jejich působení a vliv s přihlédnutím k vnějším i vnitřním limitům. Jsou vyhodnocena pozitiva, příklady úspěchů, i nedostatky spolu s doporučením, jak zvýšit efektivitu nátlaku.
Občansko-politické vzdělávání v zahraniční politice: Příklad Německa
Pavlík, Ondřej ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
První kapitola popisuje koncept soft power a veřejné diplomacie. Druhá část se zabývá systémem občansko-politického vzdělávání v Německu a charakterizuje jednoho z jeho důležitých aktérů -- politické nadace. Zaměřuje se při tom hlavně na jejich činnost v zahraničí, která je hodnocena ve třetí části s ohledem na vliv na soft power Německa. Tato práce se rovněž zabývá postavením nadací jako aktéra německé veřejné diplomacie.
Socializace v mezinárodních režimech ochrany lidských práv: Příklad transformace ústavy v Keni
Šklebená, Karolína ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Od zisku samostatnosti v roce 1963 byla Keňa považována za demokratickou a bezproblémovou zemi, přestože až do roku 2002 se v jejím čele vystřídali pouze dva prezidenti. Proces transformace k demokracii a s ním zlepšování stavu lidských práv v zemi započal v roce 1991 a téměř dvacet let trvalo, než se země dokázala zbavit koloniálních pozůstatků ve své legislativě. Porušování lidských práv, jež vrcholilo za vlády druhého prezidenta, upoutalo během devadesátých let pozornost zahraničních sítí aktivistů i mezinárodní donorů a situace se začala díky vnějším i vnitřním tlakům zlepšovat. Za největší úspěch obhájců lidských práv pak lze považovat referendem schválenou Ústavu ze srpna 2010.
Web 2.0 a jeho dopad na roli jedince v mezinárodních vztazích
Cvejn, Michal ; Knotková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Tato práce se zabývá webem 2.0 a postavením jedince v mezinárodních vztazích. První část práce obhajuje smysl studia jedince jako aktéra mezinárodních vztahů. Část druhá představuje web druhé generace a jeho aplikace. Na základě stávajících poznatků vlivu webu 2.0 na politiku formuluje hypotézu, že web 2.0 postavení jedince v mezinárodních vztazích posiluje. Následná analýza působení nového webu v autoritářských a v demokratických společnostech ukazuje, že nové organizační a publikační možnosti webu 2.0 představují riziko pro autoritářské režimy a že jedincům umožňují spoluutvářet mediální agendu.
Vybrané trendy globální bezpečnosti
Strouhalová, Jana ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Bezpečnost je dnes často chápána ve svém rozšířeném pojetí. Její jednotlivé dimenze se prolínají a takto je třeba na ně pohlížet. Tato práce se zabývá trendy ve vývoji vojenské a energetické dimenze bezpečnosti. Ve vojenské dimenzi upozorňuje na vliv nestátních aktérů a význam informačních technologií. Věnuje se také jadernému odzbrojení a konfrontaci ideologií jako možného faktoru vzniku konfliktu. Část věnovaná energetické dimenzi pojednává o budoucím využití jednotlivých zdrojů energie, o regionech klíčových pro těžbu a zmiňuje environmentální aspekty energetické bezpečnosti.
Mezinárodněprávní subjektivita mezinárodních organizací
Voclová, Karolína ; Kochan, Jan (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mezinárodněprávní subjektivity mezinárodních organizací v současném světě. Hlavním cílem práce je zjistit obsah pojmu mezinárodněprávní subjektivita mezinárodních organizací, a to obecně a na konkrétním příkladu Organizace spojených národů. První kapitola práce je věnována mezinárodním organizacím obecně; zdůrazněn je jejich význam v současném světě, důvody, které vedly k jejich vzniku, je definován pojem mezinárodní mezivládní organizace. Uvedeny jsou tři základní teorie, které se snaží objasnit podstatu pravomocí mezinárodních organizací jakožto subjektů mezinárodního práva. Je poukázáno na význam zakládající dokumentu mezinárodní organizace, tzv. statutu, na rozsah práv a povinností, kterými mezinárodní organizace disponuje. Druhá kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu mezinárodněprávní subjektivita a zejména na uvedení demonstrativního výčtu rysů, které dokazují existenci mezinárodněprávní subjektivity mezinárodních organizací. Třetí kapitola je věnována OSN, která je jakožto nejdůležitější mezinárodní organizace použita jako příklad, na kterém jsou demonstrovány základní projevy existence mezinárodněprávní subjektivity mezinárodních organizací. Mezi základní rysy, které určují rozsah pojmu mezinárodněprávní subjektivita mezinárodních organizací patří zejména: způsobilost mezinárodních organizací uzavírat mezinárodní smlouvy, dále jejich způsobilost být stranou mezinárodního sporu, s čímž je spojená i odpovědnost mezinárodní organizace za své jednání. Velmi důležitá je jejich normotvorná způsobilost a kontrolní funkce, popřípadě i pravomoc ukládat sankce. Dále se existence mezinárodněprávní subjektivity projevuje v právu mezinárodní organizace vysílat a přijímat diplomatické zástupce, tzv. legační právo, a v právu požívat výsad imunit samotnou organizací i jejími pracovníky. Nakonec je zmíněna samostatná vůle mezinárodních organizací, která taktéž potvrzuje jejich existenci jakožto subjektů mezinárodního práva.
Proměna národně-osvobozeneckého boje v terorismus - příklad ETA
Lexová, Alžběta ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Baskická separatistická skupina ETA (Euskadi Ta Batasuna) byla založena roku 1959 s cílem získat pro Baskicko nezávislost za jakoukoli cenu. Tato práce si pokládá otázku, kdy se národně-osvobozenecký boj Basků, který započal již v devatenáctém století, přetvořil v teroristickou organizaci. Až do roku 1975 se akce ETA dají přirovnat k akcím partyzánů, protože jejich útoky byly směřovány téměř výhradně na představitele fašistické diktatury generála Franka. I po roce 1975, ačkoli Španělsko procházelo transformací v demokracii, ETA nadále útočila na představitele policie, armády a státní zaměstnance, až do roku 1987, kdy si zcela záměrně vybrala za cíl obchodní centrum a její akce si vyžádala dvacet jedna mrtvých a čtyřicet pět zraněných civilistů. V současné době ETA tvrdí, že příměří, jež vyhlásila na počátku roky 2011 je trvalé, všeobecné a hodnověrné.
Regulace imigrace v Evropské unii
Peterová, Radka ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu regulace přistěhovalectví do Evropské unie a souvisejícímu procesu utváření společné evropské migrační politiky. První kapitola představuje obecný koncept evropeizace ve spojení s imigrací a zabývá se překážkami, které proces evropeizace v této oblasti zpomalují. Druhá kapitola se zaměřuje na významné rysy a tendence ve vývoji evropské migrační spolupráce od roku 1945 do současnosti, zejména na období tzv. globálního přístupu k migraci v Evropské unii. V poslední kapitole jsou charakterizovány současné migrační trendy v Evropě na základě demografických a populačních ukazatelů a v souvislosti s dopady nynější ekonomické krize na přistěhovalectví do Evropské unie. V závěru práce jsou zhodnoceny dosavadní evropské aktivity v oblasti migrace a nastíněny možnosti budoucího vývoje.
Integrační politika EU a její vliv na integraci cizinců ze třetích zemí v ČR
Nguyen, Bach Luu Ly ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Integrace cizinců a integrační politika jsou v poslední době velmi aktuální témata a těší se velkému zájmu zejména v ekonomicky vyspělých zemích mezi které nepochybně patří i členské státy EU, včetně České republiky. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má integrační politika EU na integraci státních příslušníků ze třetích zemí v České republice. Práce zkoumá legislativní rámec, který Rada EU předložila svým členským státům, v tomto případě ČR, finanční prostředky EU investované do procesu integrace cizinců a využití těchto prostředků v ČR. Dále zkoumá, jakou formou se snaží ČR tyto cizince integrovat a jaké projekty zde vznikaly za tímto účelem. Z analýzy těchto procesů vyplývá, že EU udává směr, kterým by se měla ČR řídit při procesu integrace cizinců řídit. Jakým způsobem a jaké metody přitom ČR zvolí, však závisí čistě na ní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.