Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rejchovo pojetí nauky o kontrapunktu v k ontextu této hudebně teoretické disciplíny
Havlíček, Vít ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; Freemanová, Michaela (oponent)
Předmětem této disertační práce je kontrapunkt v pojetí Antonína Rejchy. Kontrapunktem se Rejcha zabýval celý život a teoreticky jej zpracoval zejména ve dvou svých spisech - O novém fugovém systému a v několika částech rozsáhlého Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této disertaci se především věnuji druhému jmenovanému. Kromě podrobného popisu Rejchových myšlenek uvádím jeho pojetí v kontextu jeho předchůdců, současníků i pokračovatelů, čímž poukazuji na význam Rejchova myšlení v oblasti kontrapunktu.
The hidden and lost Treasury: the 18th Century opera Arias in the Collections ofd ther brothers Hospitallers
Freemanová, Michaela
In the collections of Brothers Hospitallers, surviving in Bohemian and Moravian museums, there are numerous opera arias, most of them with underlaid Latin sacred texts, replacing the original Italian words. The article researches their origins.
"Hvězdy a květiny": Händel, Haydn, Mendelssohn a jejich postavení v hudebních dějinách českých zemí
Freemanová, Michaela
Referát se věnuje postavení Händela, Haydna a Mendelssohna v hudební historii českých zemí v 18. a 19. století
Miscellanea z výroční konference České společnosti pro hudební vědu 2009
Freemanová, Michaela
Miscellany of papers from the conference, dedicated, in 2009, by the Czech Musicological Society to the "second life", in the Bohemian Lands and Slovakia, of Handel, Haydn and Mendelssohn.
Exotika ve sbírkách čáslavského městského muzea
Freemanová, Michaela ; Klápšťová, K. ; Jiroušková, J. ; Charvát, P.
Článek je věnován zakladateli čáslavského muzea a muzejních sbírek Josefu Kaunickému; mimo jiné pojednává o jeho kariéře výrobce klavírů ve střední Evropě a v Anglii
Norimberské hudební nástroje v Čechách
Freemanová, Michaela
Norimberk byl po staletí významným střediskem výroby hudebních nástrojů, které se vyvážely i do českých zemí. Nejvýznamnější soubor norimberských nástrojů ze 16. století, dochovaný v českých zemích, byl původně rožmberským majetkem; v roce 1862 se dostal do Národního muzea.
Strategie a metody socio-ekonomické animace na příkladu hudebního odkazu skladatele Anthonyho Philipa Heinricha
Farský, Pavel ; Patočka, Jiří (vedoucí práce) ; Freemanová, Michaela (oponent)
Animace hudebního odkazu je proces, který včleňuje částečně zapomenuté hudební dílo do kulturního života. Cílem je ekonomizace, která znamená jeho návrat také do kulturně-ekonomických struktur současné společnosti. Základem je vytvoření animační strategie, založené na znalostech vycházejících jak z muzikologických, tak ekonomických hledisek. Hudební odkaz Anthonyho Philipa Heinricha je velmi vhodným příkladem, na kterém lze demonstrovat koncepci, metody a postupy animační strategie. Tento tvůrce, pocházející z Čech na přelomu 18. a 19. století, se proslavil ve Spojených státech amerických jako hudebník, skladatel a organizátor hudebního života. Jeho život a dílo jsou sice součástí oficiálních amerických hudebních dějin, nicméně vinou historických událostí po 2. světové válce je povědomí o jeho životě a díle v České republice poměrně nízké, zredukované na okruh odborné veřejnosti. Skladatel nebyl zapomenut, jeho dílo si však zaslouží návrat do koncertního života. Tato práce si klade za cíl ukázat na příkladu hudebního odkazu A. P. Heinricha vytváření animační strategie, jejíž realizace by mohla přispět k prosazení tohoto autora i v českém hudebním světě jak z hlediska koncertní praxe, tak zejména v oblasti ekonomiky kultury.
Der Carrousel
Freemanová, Michaela
Ve prospěch dobročinných organizací a nemocnic se v Praze v 19. století konala řada koncertů a představení; k nejpozoruhodnějším patřily koňské karusely s hudbou, organizované šlechtou.
Oratorios performed in the Jesuite Colleges in the Bohemian Lands
Freemanová, Michaela
In the 18th century, the Jesuits performed in their residences in the Bohemian Lands oratorios. Many of them were anonymous, some were written by important period composers, mainly of Italian origin
Italské oratorium v českých zemích na sklonku 17. a v 18. století
Freemanová, Michaela
Italská oratoria, která v postě nahrazovala operní představení, byla významnou součástí hudebního života Čech v 17. a 18. století

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.