Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městské lázně
Vrbka, Jan ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Mohou městské lázně, postavené za hotelem Voroněž, obstát v konkurenci s ostatním koupališti? Skutečným klíčem k trvalé udržitelnosti je specifická atmosféra. Lázně se zvedají od země, aby nabídly výhledy do okolí a na město. Dalším bodem strategie je přítomnost přidružených funkcí - narazíte na celou řadu aktivit, které byste při návštěvě lázní nečekali. Co ale především: aktivitám se můžete věnovat buď v intimním nebo společenském prostředí. Například čaj si můžete dát buďto v baru v šestém podlaží s výhledem na Červený kopec, nebo v malé nenápadné zatemněné čajovně, skryté uprostřed dispozice a provoněné vonným olejem. Rámec pro tyto zážitky tvoří struktura železobetonových krabic, umístěných různě nad sebou v prostoru.
Napjatostní a pevnostní analýza ramene kliky nekruhového průřezu u jízdního kola
Valenta, Tomáš ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o analytickém řešení krutu u tyče s obdélníkovým profilem. Řešení je podloženo Prandtlovým popisem krutu tyče obecného průřezu. V celkové napjatosti v klice se uvažuje smykové napětí od kroutícího momentu a od posouvajících sil, dále normálové napětí od ohybových momentů a tahové síly. Aplikací tohoto problému je analýza napjatosti v klice jízdního kola. Výpočet je prováděn pomocí programu MATLAB.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémové tříkolky
Tatalák, Adam ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní, deformační a bezpečnostní analýzu rámu tandémové tříkolky firmy AZUB. V teoretickém úvodu je krátké seznámení s alternativní cyklistikou. Jsou rozebrány prutové předpoklady a je vytvořen výpočtový model rámu. Celý výpočet je zaměřen na tři typické zátěžné stavy - klid (jízda rovnoměrným přímočarým pohybem), brzdění a průjezd zatáčkou. Jsou spočteny průběhy VVÚ, napětí a bezpečnost v kritickém místě konstrukce. Řešena je i deformace rámu v klidovém stavu vyjádřená posuvem těžiště jezdce. Pro analytický výpočet je použit software MATLAB. Model tříkolky je vytvořen v programu Autodesk Inventor.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémového jízdního kola
Profota, Martin ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení bezpečnosti a poddajnosti konstrukce rámu tandemového kola využitím prosté pružnosti pomocí výpočtové deformační a napěťové analýzy. Po seznámení s materiálem a geometrií rámu dvojkola je úvodní část věnována teoretickému základu výpočtu, jako prutové předpoklady, definice prutu, mezní stavy, Castiglianova věta a Saint-Venantův princip. Před zahájením samotného analytického řešení se převedla daná prostorová úloha na rovinnou a provedlo se celkové zjednodušení výpočtového modelu. Výpočet se týkal dvou zátěžných stavů vzájemně se odlišujících způsobem namáhání tandemového rámu. U každého zátěžového módu bylo umožněno srovnání s numerickým přístupem MKP. Při analytickém výpočtu se využilo matematických softwarů Mathcad 14 a Maple 13. Kontrola numerickým řešením proběhla v programu ANSYS Workbench 14.5.
Stress, deformation and reliability computational analysis of the adjustable tandem trike frame
Ščotka, Martin ; Kubík, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with stress, deformation and safety analyses of adjustable frame of tandem tricycle. Starting with brief introduction of cycling, especially alternative cycling followed by indicating of whip assumptions and computational model of the frame. The final calculations have been done in three basic modes: direct motion, braking and cornering. Inner Stress Resultant has been summed, reduced pressure in a dangerous point has been expressed and safety issue has been figured up as well. Mathematical software MAPLE has been used to solve the assignment. Model is provided in software Autodesk Inventor
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Napěťová, deformační a pevnostní analýza přední nápravy lehokola
Valenda, Jakub ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení napjatosti a bezpečnosti přední nápravy lehokola pomocí přístupu prosté pružnosti. Výpočet je omezen na tři varianty, které se liší způsobem zatížení rámu. Jako výpočtový model nápravy je použit prut se dvěma přímými a jedním zakřiveným úsekem. Dominantní namáhání je uvažováno na ohyb a krut. V závěru se pro jednotlivé zátěžné stavy zhodnocuje průběh napětí po délce prutu, bezpečnost v kritickém místě a deformace v místě silového působení na nápravu. Pro analytický výpočet jsem použil software Matlab. Pomocné nákresy byly ztvárněny v AutoCAD a Autodesk Inventor.
Posouzení vlivu výrobních nepřesností na napjatost a únosnost příhradové nosné konstrukce
Klíč, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá řešením únosnosti konstrukce mostového jeřábu při různých polohách zatížení a současném zatížení vlastní váhou konstrukce (gravitace). Geometrie je zadána úplně. Dále se věnuje vlivu výrobních nepřesností v délce prutů na únosnost.
Pevnostní návrh a deformační analýza nosné prutové konstrukce.
Ryšánek, Michal ; Nedělka, Pavel (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je pevnostní návrh a deformačně-napěťová analýza prutové soustavy. Tato prutová soustava je zjednodušený výpočtový model rovinné příhradové konstrukce. Jedním z cílů práce je vyčíslit normálové síly, vzniklé ve všech prutech soustavy, v závislosti na poloze břemene. Dále pak návrh profilu prutů s ohledem na bezpečnost vůči mezním stavům. Vliv gravitačního pole Země ve výpočtu není uvažován.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRBKA, Jaromír
2 Vrbka, J.
4 Vrbka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.