Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hobojová tvorba českých skladatelů v 18. století
Vávrová, Jarmila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Tato práce se zabývá hobojovou tvorbou českých skladatelů 18. století. Jejím cílem je uvést skladatele i jejich díla do širšího povědomí, neboť mnohá byla zapomenuta. Zaměřila jsem se na hobojové koncerty, sonáty, kvartety a okrajově komorní skladby napsané pro hoboj či jeho příbuzné nástroje. K tomu jsem využila všechny dostupné prostředky: literaturu, internet, nahrávky a notové materiály. Práce zahrnuje také rozbor Koncertu Es dur pro anglický roh a orchestr, který byl inspirací k napsání této práce. Nelze se obejít bez nástinu doby a politické situace, neboť její vliv na tehdejší hudebníky byl často velmi významný. Řeší též otázku jejich časté emigrace do zahraničí i to, proč byli čeští skladatelé takovým přínosem pro vývoj evropského raného klasicismu. Vytkla jsem si za cíl vytvořit nejen přehled o hobojové tvorbě těchto autorů, ale stručnými životopisy zobrazit i jejich osobnosti. Při studiu materiálů jsem postupně dospěla k poznání, že mnohá díla jsou skutečně velmi hodnotná a – dle mého názoru – neprávem opomíjená.
Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hoboj
Dedičová, Monika ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.
Hoboj - historie a vývoj nástroje
Kopicová, Jana ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Diplomová práce s názvem: Hoboj – historie a vývoj nástroje se zabývá postupným rozvojem dvouplátkových dechových nástrojů od pravěku až po současnost. Měla by být přínosem pro hráče na dřevěné dechové nástroje, zejména pro hobojisty. Práce je rozdělena do čtrnácti kapitol, v první kapitole je stručně popsána historie nejstarších dvouplátkových nástrojů, další kapitola se zabývá popisem šalmají, které byly předchůdci hobojů. Třetí kapitola pojednává o nejdůležitější části hoboje a tj. strojku, popisuje jeho vznik a postupný vývoj. Čtvrtá a pátá část práce představuje historii vzniku a vývoje barokního hoboje a strojku. V šesté kapitole se nachází jeden z příbuzných nástrojů hoboje a to anglický roh. V další části, již sedmé je zmínka o oboe da caccia, osmá kapitola práce se zabývá popisem vývoje hoboje v 18. století a další kapitola jmenuje nejslavnější hobojisty 17. a 18. století. V kapitole číslo deset najdeme podrobný popis hoboje d´amoure a hned v další části vyjmenovanou stěžejní literaturu pro tento nástroj. Ve dvanácté kapitole je popsán rozvoj hoboje v 18. století a jsou zde představeni nejvýznamnější hráči té doby, poté v kapitole číslo třináct najdeme informace o tom, jak vypadal hoboj v 19. století a v poslední kapitole s číslem čtrnáct je podrobně popsána současná podoba hoboje s aktuální světovou nabídkou nástrojů u prodejců.
Klement Slavický a jeho Suita pro hoboj a klavír
Bílá, Denisa ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Klementa Slavického se zaměřením na jeho Suitu pro hoboj a klavír. Snahou je zde přiblížit osudy perzekuovaného skladatele, jehož skladby se i přes nevůli politického režimu dokázaly prosadit v zahraničí a o jehož životě i díle je toho málo k nalezení. Rozbor Suity pro hoboj a klavír má pomoci dalším interpretům tohoto díla k jeho pochopení a nastudování. K práci byla pro lepší názornost a pro představu díla vytvořena studiová nahrávka.
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Moťková, Kamila ; BROŽKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (oponent)
Disertační práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemným prolínáním a pěti stylistickými etapami, do kterých sám autor svá díla rozdělil. Na ni navazuje kapitola přibližující Yunův nejvýraznější inspirační prvek - filozofii taoismu. Skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur, popisuje kapitola čtvrtá. V podkapitole lze nahlédnout do některých skladatelových kompozičních postupů a zmiňuje se v ní také postoj posluchačů k jeho tvorbě. Poslední kapitola obsahuje rozbor osmi skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Inventionen, Rondell, Images, Quartett pro hoboj a smyčce, Bläserquintett a Bläseroktett.
Prevence zdravotních obtíží hobojistů
Jenešová, Ivana ; SEQUARDTOVÁ, Liběna (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
V souvislosti s nedávnými výzkumy v oblasti zdraví profesionálních hudebníků, se stává častěji předmětem diskuzí otázka prevence jejich zdravotních obtíží. Tato magisterská práce se zabývá vztahem mezi lidským tělem a hrou na hoboj, soustředí se na podání obecných informací ohledně fungování pohybového aparátu a fyzických procesů, které v těle probíhají během hraní. Odpovídá na otázku, jak je důležitá kompenzace jednostranných pohybů během hry, a uvádí možnosti kompenzace. Cílem práce je shrnout pozorování, vlastní zkušenosti a analýzy zdrojových odborných materiálů do zdraví prospěšného cvičebního systému pro hobojisty, který je orientovaný nejen na způsob cvičení na hudební nástroj, ale i na vhodná tělesná cvičení. Závěr rekapituluje nejdůležitější aspekty prevence.
Hobo v komorní hudbě Bohuslava Martinů
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretace
Halamová, Markéta ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
Sylvie Bodorová - hoboj v její tvorbě, tvůrčí skupina Quattro
Wendligová, Lucie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Mihule, Jiří (oponent)
Ve své práci stručně popisuji život a dílo čtveřice známých českých hudebních skladatelů - Sylvie Bodorové, Zdenka Lukáše, Otmara Máchy a Luboše Fišera. Zmiňuji se zde také o jejich vzájemné spolupráci, plánech a projektech, dále pak o postoji ke komponování současné hudby a o jejich přístupu k interpretům a posluchačům.
Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského
Vaňková, Marie ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent)
Ve své magisterské práci nazvané Životní osudy Modesta Petroviče Musorgského sleduji osobnost proslulého ruského hudebního skladatele a podrobně se zaměřuji na jeho rozporuplnou životní pouť. Stejně tak sleduji, jak Musorgského život a tvorbu ovlivnilo kulturní prostředí a významné osobnosti hudebního dění tehdejšího Petrohradu. Podrobněji se ve dvou kapitolách rovněž zaměřuji na některá stěžejní díla, jež došla plného uznání až po skladatelově smrti. Cílem mé práce bylo blíže se seznámit se životními osudy této jedinečné hudební osobnosti a zachytit formování a vývoj kompozičního stylu a osobité hudební řeči Modesta Musorgského.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.