Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
M (Vrah mezi námi)
Dvořáková, Marie ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
V roce 1995 bylo osloveno na 500 německých filmových historiků, aby vybrali nejlepší německý film všech dob. Zvolili M.Díky tomuto snímku, který Lang natočil před více než 70 lety, jsem si uvědomila to velké množství možností, které mi filmová řeč nabízí, a které bych ráda i já jednou využila.
(Psycho)somatika (ve) filmu
Novák, Miloslav ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Gogola, Jan (oponent)
Mezioborová teoretická práce (PSYCHO)SOMATIKA (VE) FILMU se zaobírá otázkami vztahu tělesnosti a emocionality filmového diváka. Analyzuje poznatky z psychologie, neurobiologie, estetiky, antropologie, filozofie i věd zabývajících se filmem. Poukazuje na nedávný objev zrcadlových neuronů, umožňující propojení vědeckého popisu při interpretaci významů díla a osobního, emocionálního prožitku. Zdůrazňuje principy, za nichž dochází k akumulaci významů a emocí při sledování filmu. A dále okamžiky, které rozhodují o přijetí celého filmu, a jeho následného hodnocení. Současně pokládá důležitou otázku autenticity zobrazovaného, ve filmu takzvaně hraném a dokumentárním. V neposlední řadě zkoumá temporální podobu filmu. Autor se domnívá, že film se může stát za určitých podmínek rozšířením žité existence člověka, a nikoliv jen virtuální náhražkou jeho nesplněných tužeb a životních přání.
Kamera a projektor v nevědomí
Abrhám, Josef ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tato teoretická diplomová práce se zabývá audiovizualitou snů a převodem sdělení ze snových projekcí i archetypů kolektivního nevědomí do znakovosti filmu. Definuje snícího kinooka jako kameru i projektor ve vlastním nevědomí a uvádí úskalí v převodu jeho snových subjektivních znaků do obecně srozumitelného vyprávění. Zaměřuje se na specifika dětského diváka a jeho reflexi pohádek a propojení s dětským živým snem. Dále popisuje dvě metody samotného vědomého vstupu do snu. Metodu vědeckou ? používanou ve spánkových laboratořích k léčbě spánkových poruch a cestu o několik tisíc let starší, která je pro snivce, potažmo pro diváky vstupní branou, kdy dále ukazuje práci na vymezení obrazu z nevědomí a jejich písemné a obrazové zachycení. Uvádí významné filmové zpracování snů a myšlenky klíčových autorů, popisuje jejich celoživotní snahu o soustředěnou manipulaci s filmovým snem a dochází k závěru, že důležitá celková sdělení jsou ve filmech snících autorů skryta ve vícevrstvé struktuře a vyžadují předchozí snovou zkušenost nebo povědomí diváka. Snaží se vymezit pojem snové etiky a věnuje se společným znakům, které pro film vytváří střih a ve snu fungující nelogický dějový převaděč logických sekvencí a uvádí vztah časoprostoru ve filmu a ve snu projekčním i lucidním. Zdůrazňuje, že ve snu můžeme popisovat, nicméně to, co nás vede, abychom sny vnímali už popsat nemůžeme. Snění otevírá druhé světy, které se občas povedou převést i na plátno. Každá snová pozornost vstupuje do hry, když je přivolána a dostane nějaký cíl. Snová pozornost je spíš probuzením a probudit diváky je i cílem této práce.
Pavel Koutecký a jeho filmová tvorba
Počtová, Jana ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Třeštíková, Helena (oponent)
Coje to vlastně autorský rukopis? Úhel pohledu, ze kterého autor nahlíží na danou látku. Jakým stylem zaznamenává děj, do jaké míry do něj vstupuje a snaží se ho ovlivnit, jaké úhly a obrazové ztvárnění používá, jak pracuje se zvukem. Shodneme se, že jen málo režisérů v České republice má tak výrazný a osobitý autorský rukopis jako měl právě Pavel Koutecký. Byl to režisér, který hledal stále nové možnosti a formy vyjadřování se. Diplomová práce mapuje jeho zásadní filmová díla a podává celkový přehled o jeho tvorbě.
Mediální konstrukce pojmu dokumentární film
Bystřičan, Ivo ; Kubica, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce Mediální konstrukce pojmu dokumentární film se zabývá obsahovou analýzou tuzemských recenzí tvorby Michaela Moora. V recenzích filmů Bowling for Columbine, Fahrenheit 9/11 a Sicko hledá očekávání a hodnoty, které publicisté uplatňují vůči dokumentárnímu filmu. V této analýze je cílem nalezení těch atributů, kterým je v souvislosti s dokumentárním filmem přikládána relevance, z nichž nakonec sestává konstrukce významu pojmu dokumentární film.
Anand Patwardhan - aktivista indického dokumentu
Šípek, Jan ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Práce shrnuje dílo indického aktivistického dokumentaristy Ananda Patwardhana. Představuje jeho kompletní filmografii, analyzuje po filmové stránce některé z jeho filmů, a v závěrečném rozhovoru s autorem se snaží vysvětlit nejasné pasáže. Úvod stručně popisuje současnost indického dokumentárního průmyslu, s důrazem na cenzuru a odboj proti ní.
Jorgen Leth - klasik dánského (dokumentárního) filmu
Potočný, Tomáš ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Tato práce monograficky pojednává o díle dánského filmového režiséra Jorgena Letha. Jejím hlavním cílem je představit tohoto autora českým čtenářům. Shrnuje základní biografické údaje, zdroje umělecké inspirace a zaměřuje se na výrazný autorský styl. Několika příkladech se snaží postihnout Lethovy základní tvůrčí postupy a hlavní tématické oblasti jeho filmů. Text se kromě zdrojů uvedených v použité literatuře opírá také o osobní rozhovor, který se mi podařilo získat v červenci roku 2008 během Lethova pobytu na filmovém festivalu v Karlových Varech. Významnou částí práce je kompletně zpracovaná filmografie se stručnými anotacemi ke všem dvaačtyřiceti filmům, jež dosud Jørgen Leth natočil ? a to včetně mnoha obrazových ukázek. Kromě celovečerního filmového experimentu s Larsem von Trierem pod názvem Pět překážek (2005) není u nás tvorba Jorgena Letha téměř vůbec známá. Tato práce si tedy klade za cíl přispět k bližšímu seznámení s tímto jistě velmi zajímavým a inspirativním autorem.
Filmové fejetony Václava Táborského
Bláhovec, Bohdan ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Václav Táborský je významným českým dokumentaristou první poloviny 60.let. Narodil se 28.9.1928 v Praze. Absolvoval FAMU - obor režie a to v roce 1952. Působil jako redaktor v Dokumentárním studiu Krátkého filmu, kde natáčel žurnálové příspěvky pro filmový týdeník. V první polovině 60.let spoluinicioval vznik umělecké skupiny ČAS, která hledala způsoby pro co nejvyšší autenticitu v dokumentárním filmu. Táborský natočil řadu svých filmů metodou skryté kamery - z výrazného odstupu od lidí. Mezi jeho nejlepší díla patří pravě jeho sarkastické fejetony z let 1961-1968. Jedná se o filmy Stopy, Zablácené město, Dovolená, Hostinec a Dějiny na 8. Po srpnové okupaci v roce 1968 odešel do emgrace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kubica, Peter
7 Kubica, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.