National Repository of Grey Literature 59 records found  beginprevious53 - 59  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Game Interface with Data Projector and Leap Motion
Tomeček, Adam ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor)
This thesis deals with creating of game interface for projector and palm motion sensor Leap Motion. It describes principles of projection mapping on objects and different types of projection mapping and its use. Practical part deals with designing game interface for Leap Motion and projector and designing of demonstration games. It also describes the procedure of testing created game interface and games programmatically and with users.
Projected User Interface - Board Game
Vizina, Petr ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor)
This paper deals with study of possibilities and use of projected user interfaces, which are based on a camera-projector system.  The purpose is to create functional application, that using projector to display user interface of application and camera for  capturing user interaction with the projected interface. Created application is supposed to be a simulation of board game called "Mill". The result is a functional application of board game, that utilizes tools for calibration of the camera-projector system with physical calibration pattern and hand detection in captured scene.
Data Projector Drawing with Leap Motion
Cilip, Peter ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor)
Purpose of this bachelor´s thesis is to design interface for application, that is using projector and sensor leap motion. Application is divided to 2 applications, calibration and drawing. Designed interface should be implemented in one of optional programming languages. Thesis is focused on calibration and calibration methods used in computer vision and drawing application. The result of work is multiplatform application written in C++ programming language and Qt library, that uses leap motion and projector to draw. 
Game Interface with Data Projector and Leap Motion
Holcner, Jonáš ; Najman, Pavel (referee) ; Zahrádka, Jiří (advisor)
The goal of this paper is to develop a gaming user interface and a game itself using potential of the Leap Motion Controller in combination with projected image of a projector. This interface requires a projector calibration for user to be able to interact with the image. The calibration enables translation of points between coordinate spaces of Leap Motion and projector. Combined with data from Leap Motion, this allows user to interact with applications and games only by hands within the projected image. The solution contains a projector and a Leap Motion located over a table looking at the table desk. Leap Motion is used to track hand motions above the table. The capabilities of the proposed interface are demonstrated on a computer game, which was developed in Unity 3D engine.
Design of Payment Options for E-commerce of the Company
Bedecs, Jakub ; Zahrádka, Jiří (referee) ; Luhan, Jan (advisor)
This master's thesis deals with the design of a suitable payment system for a newly emerging e-shop. It analyzes the e-business environment and informs about existing payment methods, their advantages and disadvantages. Last but not least, this thesis deals with the development of electronic payments in the Czech Republic. The main part of the work is the analysis of various payment methods and their comparison on several levels.
Vstupní analýza problematiky současného stavu sledování a hodnocení ekologického stavu povrchových vod a biomonitoringu v ČR
AQ-Service, s.r.o., Brno ; Zahrádka, Jiří ; Hodovský, Jan
Analýza je vstupním dokumentem pro studii komplexního řešení sledování a hodnocení ekologického stavu povrchových vod v ČR a k odborné diskusi nad touto problematikou. Byla zpracována na základě srovnání požadavků právních předpisů Evropských společenství souvisících s touto problematikou a zjištěným stavem řešení (implementace) problematiky v současnosti v České republice. Analýza byla zaměřena na čtyři hlavní cíle, a to definice požadavků (zejména implementace požadavků Rámcové směrnice vodní politiky), systém řízení a koordinace řešení požadavků (způsob a efektivita řízení řešitelů, systém zabezpečení proveditelnosti řešení), přístup řešitelů (způsob řešení, efektivita zvoleného přístupu) a možné negativní dopady a východiska (možné důsledky neefektivních řešení a absence výstupů, varianty efektivních řešení).
Vysokorychlostní železniční doprava v Evropě se zaměřením na Německo
Kouba, Pavel ; Zelený, Lubomír (advisor) ; Zahrádka, Jiří (referee)
Práce představuje vysokorychlostní železniční dopravu jak z technické a technologické stránky, tak i ekonomické - srovnává její výhodnost s alternativními druhy dopravy. Přináší také přehled již existujících vysokorychlostních tratí i zachycuje jejich další výstavbu a expanzi po Evropě. V předposlední kapitole se věnuje legislativní stránce fungování tohoto druhu dopravy. Vlastní práce poté charakterizuje vysokorychlostní železniční dopravu v Německu a rozebírá podrobně tamější tarifní systém Deutsche Bahn.

National Repository of Grey Literature : 59 records found   beginprevious53 - 59  jump to record:
See also: similar author names
6 Zahrádka, Jan
8 Zahrádka, Jaromír
1 Zahrádka, Jaroslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.